دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

زنگ تجربه

دومینویی متفاوت

1393/2/31 8:53
نویسنده : زینب
2,133 بازدید
اشتراک گذاری

با دیانا دومینو بازی می کردیم و به موسیقی گوش میدادیم. بعد از مدتی دیانا از این بازی حوصله اش سر رفت و من هم که اصلا حال بازی بپر بپر و خاله بازی نداشتم به دیانا پیشنهاد دادم که با قطعه های دومینو یک بازیی دیگر بکنیم به این ترتیب که پشت به هم بنشینیم و مثلا اول من یک وسیله را نام می برم و بعد هر دومان آن را با قطعه های دومینو بسازیم و بعد سازه های مان را به هم نشان بدهیم. بازی جالبی شد.

قسمت سخت و جالبش این بود که دومینوها همه قطعات یک اندازه ای هستند که تنها رنگشان میتواند متفاوت باشد و این برای ساختن چیزهای مختلف مثل نونک جوجه یا ...چالش ایجاد می کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک درخت

بوته های گل

یک جوجه که به نظر دیانا بیشتر شبیه اسب شده

یک تلوزیون ( قطعه های زرد کنترل هستند حالا یک تلوزیون از نظر دیانا چرا باید دو تا کنترل داشته باشه!!!؟؟؟)

ساعت دیواری مان (شبیه پایینی ساخته)

مامان دایناسور و بچه دایناسور

پسندها (6)

نظرات (13)

مامانی
31 اردیبهشت 93 13:53
مثل همیشه.. یه درس نو.. عالی.. خلاقانه... یه بازی متفاوت
زینب
پاسخ
مامانی(برای دخترم زهرا)
31 اردیبهشت 93 18:32
سلام این مطلب هم جالب بود چون اکثر اوقات حال پاشدن ندارم!! راستی پازل های هندوانه ای به تقلید از شما به دخترم دادم وقت کردین برین وب حقیرانه ی ما عکساش رو ببینید دیروز کلللللی واسش ذوق کردم
زینب
پاسخ
کارهایتان را دیدم خیلی جالب بود
شهرزاد مامان آریابد
31 اردیبهشت 93 21:50
زینب جان مادر بودن یه حسن خیلی خوب داره اونم اینه که تو هر سنی که باشی خلاقیتت رو افزایش میده.خیلی جالب بود
زینب
پاسخ
بسیار موافقم دوستم
مامان آیسا
1 خرداد 93 13:45
سلام زینب خانم.مطالبت خیلی مفید و جالب بود برام.واقعا استفاده کردم.اتفاقی از سرچ تو گوگل اومدم وبت وکلی لذت بردم.وبااجازه لینکت میکنم.دیانای عزیز رو خدا برات حفظ کنه.
زینب
پاسخ
شاد باشید
مامانی(برای دخترم زهرا)
1 خرداد 93 16:21
مرسی از اینکه اومدین دومینو رو هم امتحان کردیم زهرا فقط پشت سر هم گذاشت و گفت قطاره،راستی اون جوجه هم حق با دیانا ست بیشتر شبیه اسبه انشاا دیانای گل زودتر خوب بشه احتمالا شما هم مثل من برای جای نیش پشه ها خیلی ناراحتین
زینب
پاسخ
متسفانه زیاد حالمان را بد می کند این تاولهای دردناک و سوزناک و آن اشکهای دخترکمان که کاری برای زخمهایش نمیت وانیم بکنیم... شاد باشید در پناه خدا...راستی الان خوب شده فقط رد تاولهای قلمبه مانده
مامان علی کیا
1 خرداد 93 16:40
آفرین به این مادر و دختر با هوش و خلاق
زینب
پاسخ
مریم(مامان کیان)
1 خرداد 93 17:26
وای خوش به حالتون که ذهن خلاقی دارین منکه مدام در حال کم آوردن هستم!!!!!!!
زینب
پاسخ
خلوت یک مادر
2 خرداد 93 14:46
آفرین چه جالب...
زینب
پاسخ
مامانی(برای دخترم زهرا)
2 خرداد 93 16:49
ودعای من همیشه بدرقه راه دخترکی است از جنس قلبم خدایا همیشه قدم هایش همین گونه صادقانه و معصومانه باشد و نگاهش حتی از عبور مورچه ای غافل نباشد نکند ناخواسته ظلمی کند و در گیر نفرینی شود
زینب
پاسخ
مریم(مامان کیان)
3 خرداد 93 19:34
زینب جان در مورد روشهای نورو فید بک چیزی میدونید؟در مورد تمرین افزایش تمرکز در کودکان..... اگر میشه یه پست بهش اختصاص بدین تو اینترنت که سرچ میکنم مطالب گسسته ای میاد .... خیلی چیزی ازشون نمیفهمم پیشاپیش ممنونم
زینب
پاسخ
راستش تا حالا این کلمه رو نشنیده بودم...اطلاعاتی ندارم فعلا
مریم(مامان کیان)
4 خرداد 93 14:30
منم تازگی از دکتر کیان شنیدم وقت نشد از خودش بیشتر بپرسم بازم ممنون
زینب
پاسخ
منظورت رو متوجه نشدم دوستم...؟؟؟؟
مریم(مامان کیان)
5 خرداد 93 9:58
مسئله من با کیان اینه که کیان خیلی بی توجه به اطراف اش مثلا باباش که میاد خونه یه نیم ساعتی باهاش بازی میکنه و بعد میره بخوابه نیم ساعت بعد کیان یه دفعه میگه مامان بابا کجا رفت؟ یا وقتی تشنه اش میشه میره آب میخوره و میاد یک ربع بعد میگه مامان من آب خوردم؟.....الان نزدیک 2 سال ما تو این خونه ایم اما وقتی وارد کوچه میشیم و بهش میگم خونه مون کدومه نمیتونه پیدا کنه !!!!!!!! یعنی تا محدوده اش میره اما در خونه رو اغلب اشتباهی میگیره...... ترسیدم همون کم توجهی بیش فعالی باشه اما دکترش خیالم و کاملا راحت کرد که تازه جزو بچه های باهوش و کنجکاوه و مشکلی نداره ..... اما تمرینات نوروفید بک و پیشنهاد کرد و گفت اگر خیلی نگرانم این تمرینات خیلی خوبه و ضرری نداره..... اما انگار با جریان الکتریکی روی مغز انجام میشه........... ببخشید پر حرفی کردم !!!!! الان منظورم و خوب بیان کردم؟
زینب
پاسخ
آها....اگه اطلاعاتی پیدا کردی تو این زمینه خوشحال میشم بدونم
معین
18 خرداد 93 12:30
سلام من معلم هستم و نویسنده معلم کلاس اول دبستان هستم همیشه به وبسایت نی نی وبلاگ میام و سری به وبلاگهای دیگران می زنم تا ازشون ایده بگیرم . خوش به حال دخترتون که این چنین مادر با حوصله و فکوری داره. مطمئن باشید ک در درسهاش موفق خواهد بود روز خوش
زینب
پاسخ
شاد باشید و برقرار
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد