دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

زنگ تجربه

بازی آینه و نور

1393/4/2 7:45
نویسنده : زینب
4,085 بازدید
اشتراک گذاری

در یک بعد از ظهر گرم تابستان با آن همه نور خورشید در خانه که آنجا را مثل تنور کرده، یک بازیگوش با یک آینه و شعاع های نور می تواند ساعتی بساط شادی و سرگرمی خودش را فراهم کند.

وقتی دیانا خیلی کوچکتر بود هم من این بازی را با او می کردم. با آینه لکه نور را روی سقف و قسمتهای دیگر خانه می انداختم و دیانا آن را دنبال می کرد و می جست. اما اینبار دخترکم آینه به دست بود و من به او می گفتم چه کند. مثلا :" نور را روی یخچال بیانداز یا نور را روی آن بطری روی کابینت ... و .."

و اینطوری دخترکم تلاش می کرد خودش و آینه را در زاویه های مختلف قرار می داد تا بتواند نو را جهت دهد و روی شیء مورد نظر بیاندازد. تلاش خوبی بود.

پسندها (4)

نظرات (7)

مامانی(برای دخترم زهرا)
2 تیر 93 11:07
آفرین مامان دیانا که با دید متفاوتش ازروش های قدیمی بازی خلاقتر و مفیدتری می سازه خیلی خوبه گمونم در جهت هماهنگی چشم ودست باشه...
زینب
پاسخ
خوبه امتحانش کن می ارزه عزیزم
مامانی(برای دخترم زهرا)
2 تیر 93 21:40
ممنون حتما خودم هم خیلی کنجکاوم ببینم زهرا می تونه یا نه نتیجش رو گزارش میکنم
زینب
پاسخ
منتظرم دوستم
مامی مهسا
5 تیر 93 2:59
زینب خانووم دختر من 15 ماهشه براش خمیر بازی درست کردم ولی اصلا باهاش بازی نمیکنه و دوست داره بخوره.. به نقاشی کردن هم علاقه ای نشون نمیده .. فقط با مداد رنگی ها بازی میکنه یا پاستیل هارو با ناخن میکنه یا اینکه میخوره به نظرتون باید چه کار کنم؟ فکر میکنید براش زوده؟؟؟
زینب
پاسخ
عجله نکن عزیزم...براش رنگ خوراکی درست کن مثلا با ماست چکیده و رنگهای خوراکی قنادی میتونی رنگ انگشتی درست کنی به جای قلم مو هم میتونی از هویج و کرفس ...استفاده کنی از آب سبزیجات و زعفران آب شده و ... هم میشه استفاده کرد و به جای مداد بهش یک خودکار روان بده تا پیش خودت تمرین خط کشیدن کنه البته اگه دوست داره...هیچ مجبورش نکن...به جای خمیر یک فرنی سفت درست کن که اگه هم خورد مشکلی نداشته باشه
سمیرا
5 تیر 93 19:10
اگه تو خونه از این لوسترهای کریستالی داشته باشید و نور خورشید را با آینه بازتاب کنید روش، تصاویر شگفت انگیزی روی سقف یا دیوار مجاور تشکیل می ده. تلآلوی از رنگین کمان های کوچولو یا عبور از یک کریستال یا منشور هم تجزیه نور سفید به رنگین کمان را تجربه کنید.
زینب
پاسخ
مرسی از راهنمایی تون ...نداریم
arnika
6 تیر 93 13:58
من هم این بازی رو با آرنیکا می کردم البته نوع اولش رو چه جالب این هم ایده بسیاری عالی ای هست
زینب
پاسخ
مامانی(برای دخترم زهرا)
10 تیر 93 17:03
سلام زینب جان زهرا نتونست این کارو انجام بدهالبته اونقدرا مهم نیست راستی (کمی) دچار مقایسه شده بودم داشتم زهرا رو با ی دختری که3روز ازش کوچیکتر بود و البته تواناییهای بیشتری داشت مقایسه می کردم باز هم آموزش های شما بود بدادم رسید(کارت امتیاز داخلی یا خارجی)خیلی خیلی ممنونم دوست عزیزم
زینب
پاسخ
عزیزم این طبیعیه که زهرا نتونه انجام بده چون فقط دو سالشه...این بازی رو باید چهار سالگی یا سه و نیم سالگی انجام بدی... موفق باشی دوستم
مریم
19 تیر 93 11:22
خیلی خوب بود زینب جان. حتما استفاده می کنم
زینب
پاسخ
موفق باشی دوستم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد