دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

زنگ تجربه

حباب بازی

1393/4/2 7:47
نویسنده : زینب
33,930 بازدید
اشتراک گذاری

احساس می کردم مثل گراهام بل شده ام!!!! مدتهاست که دارم سعی می کنم مایع حباب ساز بسازم. شاید صدها بار مایع های مختلف را ساختم اما با وجود اینکه موفق نشدم دست برنداشتم!!! (حالا فکر کنید این مساله چقدر برایم مهم بوده....)

خلاصه وقتی خوب به مساله نگاه کردم دیدم این کار هم مثل خیلی چیزهای دیگر یک فوت کوزه گری دارد که من هیچ وقت به آن دقت نکرده بودم. این اواخر مایع بهتری می سازم که حباب های بیشتر و با دوام تری تولید می کند. لذتی دارد این حباب بازی برای من و دخترکم!!!!

دستور اول:

مواد لازم:

4 پیمانه آب گرم ( من از پیمانه های استاندارد شیرینی پزی استفاده کردم)

نصف پیمانه شکر

نصف پیمانه مایع ظرفشویی ( من از مایع صابون استفاده کردم و نتیجه اش خوب بود)

اول شکر را با آب گرم مخلوط می کنیم و نکته مهم این است که در ظرف دردار این کار را بکنیم و در آن را ببندیم و بگذاریم شکر کاملا در آب حل شود و هوا وارد آن نشود. بعد که دانه های شکر ناپدید شد مایع صابون را به آن اضافه می کنیم و باز هم درش را می بندیم. محلول را نباید زیاد هم بزنیم که رویش حباب های ریز تشکیل شود، این حباب های کوچولو که نشان دهنده هوای موجود در محلول هستند نمی گذارد حباب های بزرگ که مورد نظر ما است تشکیل شود. من این محلول را نصف روزی به حال خودش گذاشتم و بعد از آن استفاده کردیم و حباب هایش عالی بود!!!!!

دستور دوم:

مواد لازم:

آب گرم یک پیمانه

دو قاشق غذاخوری مایع صابون ( مایع ظرفشویی)

یک قاشق غذا خوری گلیسیرین

یک قاشق غذا خوری شکر

اینبار هم از یک ظرف دردار استفاده کردم و اول شکر را در آب حل کردم و بعد باقی مواد را به آن اظافه کردم و این را هم زیاد هم نزدم و درش را بستم و نصف روز به حال خودش گذاشتم و بعد کلی حباب بازی کردیم!!!

امیدوارم امتحان کنید و لذت ببرید.

پسندها (7)

نظرات (18)

مامان سينا
2 تیر 93 9:31
چه بازيهاي جالبي. چقدر خوب است گاهي با كودكمان بازيهايي كه نياز به وسيله يا اسباب بازي آنچناني ندارد انجام دهيم.يادميگيرد با ساده ترين چيزها شاد شود. ايده هاي خوبي بود ممنونم
زینب
پاسخ
مامانی(برای دخترم زهرا)
2 تیر 93 10:35
سلام خیلی جالب بود( دستور اولش)و جالب تر دقت شما واسه ساختش بود واقعا آفرین به مادر هنر مند
زینب
پاسخ
مریم(مامان کیان)
2 تیر 93 11:34
واقعا مرسی که تجربه های خویتون و در اختیار ما هم قرار میدین من چند بار خواستم درست کنم هر بار هم کلی مایع ظرفشویی و دستشویی استفاده کردم و نشده پس یه فوتی داشته ..........
زینب
پاسخ
امیدوارم به دردت بخوره و موفق شی دوستم
فروغ
2 تیر 93 13:47
افرین گراهامبل عزیزم
زینب
پاسخ
مامان نیایش
3 تیر 93 9:38
عززززززززززیززززززززززم حباب بازی واقعا دلچسبه بازی مورد علاقه ی نیایش هم هست منم هیچ وقت نتونستم فوتش رو بفهمم ممنونم که تجربه های زیباتون رو در اختیار ما هم میذارید حتما باید امتحان کنیم
زینب
پاسخ
مامی مهسا
5 تیر 93 2:53
دختر من عاشق حبابه ... ممنون از اینکه تجربیاتتون رو در اختیار ا قرار می دین...
زینب
پاسخ
شهرزاد
5 تیر 93 19:58
یکی از بهترین پستایی بود که توو این چند روز خوندم.راستش جدیدا اریابد عاشق این بازی شده و من چند با امتحان کردم ما مثه مایعی که بار اول داخله ظرفه و از بیرون میخری نشد .میخواستم مثه شما راهکارهای مختلف رو امتحان کنم که هنوز وقت نکرده بودم .اما فکرم رو در گیر کرده بود..مرسی ی ی ی ی ی
زینب
پاسخ
arnika
6 تیر 93 13:56
ممنون من هم همیشه می خواستم بدون این مایعی که توی این بازی می ریزن (اولین باری که می خری) چیه که اول اینقد خوب حباب داره اما بعدش نه اما من شنیده بودم وایتکس هم یکی از موادی است که توش می ریزن اما خب برای بچه ها و البته بزرگ ترها ضرر داره نمی شه
زینب
پاسخ
این یکی رو هنوز امتحان نکردم ...شاید هم نکنم..
مامانی(برای دخترم زهرا)
6 تیر 93 23:23
میدونی زینب جان این پی گیری شما واسه فهمیدن ی مطلب باعث شده امروز دارم ژله درس میکنم رفتم تو بحرش که چرا اینجوریه یا اومدم قطره چکون ورداشتم تا نصفه پر میشه میگم حتما ی فوت کوزه گری داره به قول شما که...نخندیا میدونم بی ربطه ولی باور کن دلیلش فقط همین ی مطلبه 25سال چیزی نشدم ولی گمونم با این اوصاف تا50سالگی ی چیزی بشم نه...
زینب
پاسخ
تا همین الانش هم عالی بودی عزیزم...
مامان فاطمه
11 تیر 93 9:53
سلام عزیزم محشره فاطمه خیلی حباب ساختن دوست داره و لذت میبره همیشه از بیرون تهیه میکردم. دیروز بهش قول دادم که ببرمش بیرون با دوستش همراه با سطل آب و تفنگ آبی حسابی بازی کنن .الان رفتم دستور مایع را انجام دادم که حبابم ببرم.منتظرم بیدار بشه.ممنون از اشتراک بینظیرت
زینب
پاسخ
خوش بگذره
مریم
19 تیر 93 11:27
چه جالب من هم خیلی سعی کردم برای ساختنش. گلیسیرین رو امتحان کردم ولی شکر نه. خیلی خوب بود. حتما امتحان می کنم و درستش می کنم. آوا علاقه زیادی به حباب بازی داره ولی می خواد با هر بار درست کردن حباب بپره روی حباب. بعد تمام مایعی که درست کردم از ظرف می ریزه بیرون مشکل بزرگی ایه برای من
زینب
پاسخ
جالبیش اینه که وقتی میخوان حباب رو دنبال کنن از ظرف و مایع درون اون فراموش می کنن همه رو چپه می کنن رو زمین و بعد حالشون گرفته میشه....
مامان محمدصدرا
13 مرداد 93 15:22
سلام مامان دياناي عزيزم ...ممنون از اينكه تجربيات خوبتون و مينويسيد و ما هم استفاده ميكنيم ....براي اين حبابا اين روش و من امتحان نكردم ولي اينجوري ميگفتن كه مايع ظرف شويي و بريزيد و آب و بريزيد روش ولي هم نزنيد ...همون جبابا درست ميشن....
زینب
پاسخ
موفق باشی دوستم
مامان محمدصدرا
13 مرداد 93 15:23
ادرس وب و يادم رفت بنويسم خوشال ميشم طرف مام بياين
زینب
پاسخ
مریم
26 آبان 93 13:11
عزیزم بعد با چی حباب رو می دی بیرون؟ منظورم اون حلقه ی دایره ای هس که چظوری باید تهیه ش کنیم؟ آخه من قبلا حباب ساز از بیرون نخریدم که اون حلقه شو داشته باشم.
زینب
پاسخ
با لوله خودکار، من با یک وسیله گل سازی درست کردم راستش اسمش رو نمی دونم. یک سیم انعطاف پذیر باشه که به شکل حلقه شکلش بدین حتما میشه
مریم
27 آبان 93 12:58
مرسی عزیزم دیشب درست کردم . من با سیم درست کردم. ولی یه سوال! با اینکه مال من کف نداشت اما اصلا خوب نشد! یعنی دقیقا مث زمانی شد که با مایع و آب معمولی درست می کنم!!!! قضیه این شکر رو متوجه نشدم! با دستور یک درست کردم!
زینب
پاسخ
تجربه من از اجرای دقیق همین دستورها نسبتا خوب بود...شاید تغییراتی داده اید و یا ...نمیدانم. دوباره امتحان کنید
ناشناس
9 بهمن 93 16:28
عالی بود امتحان کردم[ت
زینب
پاسخ
جدي آراني
3 اسفند 93 10:27
بسمه تعالي با سلام و عرض تشكر از اين همه شور و علاقه نسبت به تربيت فرزندان دلبند تان(مادران خلاق آينده)، من نسخه پيشنهادي شما را تست خواهم نمود و در صورت تاييد به اطلاع معلمان علوم دوره ابتدايي خواهم رساند.
زینب
پاسخ
موفق باشید
ایلیا
9 تیر 94 23:12
مرسی که این بازی رو به اشتراک کذاشتی
زینب
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد