دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

موسیقی های کودکانه

1391/7/15 15:40
نویسنده : زینب
7,960 بازدید
اشتراک گذاری

برای من یکی که اصلا خوشایند نیست که گوش کودکم را با موسیقیی که این روزها که از PMC و باقی کانال های ماهواره پخش می شود و تقریبا در همه محافل و توی همه ماشین ها به گوش میرسد، پر کنم. دخترم از شنیدن آنها مبرا نیست. چون در همین جامعه و همین فضا زندگی می کند. من نه می خواهم او را از بقیه جدا کنم و نه می توانم. چیزی که من میخواهم این است که در هر زمینه ذهنی، فکری و حسی او را با بهترینهایی که متناسب با سنش می شناسم و در توانم است تغذیه کنم تا پایه خوبی برای رشد و ترقی اش گذاشته باشم. باقی چیزها مربوط به خود او و زندگی زمینی اش است و امیدوارم خدا این آگاهی و توانایی را به من ارزانی دارد که زندگی کردن را به خودش واگذارم و در آن دخالتی نکنم.

و اما شعر و موسیقی. میخواهم در اینجا یک سری سی دی و فایل های موسیقی را که برای دیانا تهیه کرده ام و کودکم آنها را دوست دارد ، خدمتتان معرفی کنم تا شما هم استفاده کنید و از قلم افتاده ها را یادآوری کنید.


1-      سی دی " ترانه های نی نی کوچولو" شعرهای ناصر کشاورز با موسیقی امین رامین

2-      سی دی " بازی های کودکان"  نوشته منیرو روانی پور با موسیقی فرشید رحیمیان –شرکت آواز جنوب

3-      سی دی " دویدم و دویدم" نوشته م. آزاد با موسیقی آندره آرزومانیان – شرکت آواز جنوب

4-      سی دی " الفبا را بیاموزیم" کارگاه آموزش و سرگرمی رنگین کمان- شرکت آواز جنوب

5-      سی دی " قصه های کودکان2" نوشته منیرو روانی پور با موسیقی آندره آرزومانیان- شرکت آواز جنوب

6-      سی دی "ترانه های کودکان" ناصر نظر

7-      سی  دی " این گوشه تا اون گوشه"  مجموعه تصنیف های ایرانی برای کودکان .شعر و آهنگ لیلا حکیم الهی

8-      سی دی " baby bach " از مجموعه baby Einstein – موسیقی کلاسیک

از مجموعه آخر فایل موسیقی موتزارت را از اینترنت دانلود کرده ام که فعلا منبعش را به یاد ندارم. و همچنین آهنگهای قدیمی ایرانی مثل نازنین مریم از بنان، بارون بارونه زمینا خیس میشه و یه شب مهتاب با صدای فرهاد و ... و همچنین سی دی" وکاپلا" کاری از گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو را هم به مجموعه بالا اضافه می کنم. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

فرشته ام "امیرحسین"
15 مهر 91 15:53
سلام مطالبتون خیلی جالب و آموزنده و کاربردیه ممنون از وقتی که میذارید تا بقیه هم از تجربیاتتون استفاده کنن با اجازه لینکتون کردم شما هم اگه تمایل دارید ما رو لینک کنید.


متشکرم عزیزم لطف داری
الهه
15 مهر 91 18:09
وای دوستم مرسی.
من کلی از این ها رو نمی شناختم.اما دنیای شادی ناصر نظر رو آلا خیلی دوست داره.
ناصر نظر یه مجموعه دیگه هم داره به اسم ترانه شادی. اونم فک کنم تو همین سبکه و قشنگه!
من از سایت فریبرز لاچینی هم واسه آلا یه مجموعه قدیمی گرفتم خیلی عاااااااااااالیه!
اسمش سی دی فصل ها و رنگ هاست. خیلی خوبه! با صدای سیمین قدیری.
این لینکشه:
http://www.lachini.com/children/faslha-fa.html
من که خیلی دوسش دارم. آلا هم همین طور


مرسی عزیزم از راهنماییت. آره دیانا هم کار ناصر نظر رو خیلی دوست داره و البته مامانش هم خیلی
فاطمه
15 مهر 91 19:03
مرسی زینب جان. گل گفتی. و ممنون بابت معرفی ترانه های کودکانه.و از یک جنبه دیگه هم این کار اهمیت داره...اینکه عزیز دلمون متوجه تفاوت میشه و این به استقلال رایش هم کمک می کنه.
خیلی وقته منتظرم سی دی شعرای شاعر محبوبم مصطفی رحماندوست که با صدای دلنشینه خودشونه به بازار بیاد.اگر بتونی اونم بگیری میتونه برای دیانا جون شیرین و دلچسب باشه

مرسی عزیزم از راهنماییت
پریسا
15 مهر 91 22:27
زینب جان مورد خوبی را مطرح کردی کارهای زیر هم عالیه،البته باز هم هست که سر فرصت توی وبلاگ درباره شون می نویسم.
1-ترانه های کوچک برای بیداری(ناصر نظر)
2-سبزه ی ریزه میزه ( کاری از ملیحه سعیدی با صدای حمید جبلی)
3-لطف تمبک


مرسی عزیزم
فاطمه
17 مهر 91 13:10
بازم مرسی بابت وقتی که میزاری.نمیدونم اونقد که من به وبهات سر میزنم شما هم به من سر میزنی یانه.به هر حال خوشحال میشم نظرت رو بدونم این یک دعوت نامه وبلاگی بود
فاطمه
17 مهر 91 13:19
آها راستی یه سوال
از کدوم سایت برای آچلود کردن عکسات استفاده میکنی؟ممنون میشم


سلام از سایت 4share.com
آســـــــــــــمانه
22 مهر 91 2:12
ممنون بابت معرفی این نمونه های خوب
مامان آوينا
22 مهر 91 17:31
خسته نباشيد .ممنون كه اطلاع رساني مي كنيد.تو وبلاگ آوينا لينك هستيد خوشحال ميشم دوست باشيم. عزيزم اينا واسه هر سني مناسبن؟


سلام آره دوست خوبم برای بچه ها و بزرگترها
فاطمه
27 مهر 91 6:50
سلام زینب عزیز من تازه با وبت آشنا شدم خیلی آموزنده است وممنون که تجربیاتت رو با ما در میون میذاری کاش لطف میکردی و قیمت سی دی ها واینکه از کجا خریدی رو هم میگفتی منخودم فقط الفبا را بیاموزیم رو دیدم و گرفتم بقیش رو ندیدم باز هم ممنون.


عزیزم قیمتها شرکتیه و خودت که میدونی چقدر این روزها همه چی در حال تغییره. بعد هم از کتابفروشی های کودک میتونی بخری عزیزم
یاسمین
27 مهر 91 16:17
سلام.وب پر باری داری.منم برای دخترم CDآموزشی زیاد تهیه میکنم.مثلاًبانینی ها،فرزندان آسمانی(روخوانی قرآن)،هدهد و خیلی چیزای دیگه.اگه مایل بودی به وبم سر بزن.ممنون میشم با تبادل لینک موافقید؟
ویدا
29 مهر 91 20:14
سلام
از مطالب مفیدتون همیشه استفاده می کنم. موفق باشید.



مرسی دوستم موفق باشی
خانم معلم بندری
2 آبان 91 22:44
سلام دوست عزیز از لطف و محبت شما سپاسگزارم .
خانم معلم بندری
14 آبان 91 13:46
سلام زینب جان
رشته تحصیلی من آموزش ابتدایی هست .


موفق باشی عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد