دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

چند بازی

1391/4/24 14:26
نویسنده : زینب
2,803 بازدید
اشتراک گذاری

روزهایمان با دخترم به بازی می گذرد به حرکت به رقص و به هر چیزی که توجه او را به خود جلب کند. مثلا دیشب توجه اش به یک برگ ریحان جلب شده بود و با همان خوابید و بعد صبح با گریه بیدار شد و دنبال برگش می گشت و من از فرصت استفاده کردم و کمی برگهای مختلف را به دیانا نشان دادم. و در نهایت دیانا با یک برگ شمعدانی و ریحان آرام و خوشحال سرگرم شد و چنان با دقت به آنها نگاه می کرد که انگار می خواهد سلولهایش را ببیند.

هر چه بیشتر با دیانا بازی می کنم بر این باور می شوم که سرگرم کردن یک کودک در عین حالی که  یک سرگرمی ارزشمند هم باشد، خیلی کار سختی نیست و کمی خلاقیت بیشتر می خواهد تا پول بیشتر!!!!!!!!!  از این رو بازیهای امروزمان را برایتان می نویسم.

اول از همه دیانا دوست داشت توپ بازی کند و خوب بعد از مدتی قل دادن و پرت کردن به سراغ سشوار رفتیم و آن رو روشن کردیم و توپها را جلویش می گذاشتیم و توپها با سرعت قل می خوردند و دور می شدند و یا دیانا با سشوار روشن به دنبال توپها می رفت و آنها را قل میداد. به همین سادگی ولی دخترک من بلند بلند می خندید و شاد بود. میدانید آنقدر همه چیز برایمان عادی شده که دیگر نمی توانیم به قل خوردن یک توپ بخندیم. کودکان در لحظه حاضرند و شاید بد نباشد که لحظاتی ار دنیای خیلی خشک و عادی خودمان فاصله بگیریم و به حرکت توپها با بلندترین صدا بخندیم.

بعد هم رولهای دستمال کاغذی را که از قبل نگه داشته بودم حلقه حلقه بریدم و دخترکم با آنها بازی کرد و شکل درست کرد. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان گیسو جون
25 تیر 91 1:06
مثل همیشه عالی بود واقعاً خسته نباشی خصوصی داری
مامانی
26 تیر 91 7:59
سلااااااااااااااااااام دیانای باهوشم بدو بیا خاله کلی کاردستی خوشمل برات گذاشته زود زود زود بیا ببین
الهه مامان یسنا
27 تیر 91 19:23
سلام اینده خوبی بود مرسی حتما استفاده میکنم


مرسی از لطفت عزیزم
مامان محمدطاها
4 مرداد 91 12:05
سلام به مامان فعال و خلاق .
خسته نباشید - ببخشید یه سئوال دارم :
اینکه وقتی کارهایی مثل بازی با سشوار رو یاد دیانا میدی بعدا اذیت نمیشی ؟ مثلا محمد طاها روشن و خاموش کردن کلید برق و زنگ زدن رو یاد گرفته و دیگه هر جاییبرم میخواد اینکارا رو انجام بده . واسه همین توی مهمونی ها و حتی توی خونه خیلی ازم انرژی میگیره - حالا میخوام ببینم واقعا این موارد برای شما هم پیش میاد یا نه ؟ یا اینکه راهی برای کنترل زمان و مکان در مورد بچه ها هست ؟

سلام عزیزم. فکر می کنم هر بچه ای روی یک یا چند مورد خاص زوم میکنه. مثلا دیانا به یک لباس گیر میده و من هنوز راهی پیدا نکردم فقط سعی می کنم آرام باشم. البته هر جا میریم می خواد زنگ بزنه و ... شاید بهتر باشه نیازش رو ارضا کنیم مثلا یک کیت کوچک برایش درست کنید شامل یک کلید و یک لامپ یا یک زنگ تا اون کاملا در دسترسش باشه و هر وقت خواست و به دفعات زیاد کلید رو بزنه و لامپ رو روشن و خاموش کنه تا حس کنجکاویش ارضا بشه
پریسا
31 مرداد 91 19:20
خسته نباشید.پستهای جالب و کاربردی بود.اگر تونستید وبلاگ من را هم ببینید.خوشحال میشم نظر بدهید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد