دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

اسلایدهای آموزشی

1390/7/22 10:08
نویسنده : زینب
11,636 بازدید
اشتراک گذاری

با نرم افزار power point یک سری اسلایدهای آموزشی به زبان فارسی برای دیانا درست کردم که خیلی از آنها استقبال کرد. این اسلایدها شامل موضوعات مختلف مثل حیوانات، گیاهان،  غذاها، میوه ها ، شغل ها، حالت ها و احساسات و حتی ریاضیات و حالا که کلمه و جمله برایش میسازم و اینها را به نام فلش کارت یا اسلاید میشناسد. برای جذاب کردن اسلایدهایی که تنها کلمه و جمله دارند از عکس های فانتزی و متنوع استفاده کرده ام که بعدا شرح خواهم داد.

در ساختن اسلاید میتوانیم از صدای خودمان و یا حیوانات و یا فیلم های کوتاه از موضوعات مختلف استفاده کنیم. مثلا برای وسایل و اسباب بازی ها من از وسایل مختلف در خانه عکس گرفتم و برایشان اسلاید ساختم و چون دیانا آنها را می شناخت برایش جالب تر بود. یا اسلایدهای مربوط به کارها و حالت ها بیشتر از عکس های دیانا و افراد خانواده استفاده کردم. از سایتهای عکس کمک زیادی گرفتم. در زیر آدرس دو سایت خیلی مفید را می گذارم.

www.webstockpro.com

http://classroomclipart.com/

یکسری اسلاید به زبان انگلیسی هم از سایت www.brillbaby.con  دانلود کردم که خیلی عالی بود.

در پایین صفحه چند نمونه از اسلایدهای فارسی و انگلیسی را قرار داده ام که میتوانید آنها را دانلود کنید.

نحوه استفاده از اسلایدها

1-    داشتن نرم افزار power point ضروری است.

2-    کودک را در موقعیت خوبی نسبت به صفحه مونیتور قرار دهید. تا هم صدا و هم تصویر برای او کاملا واضح باشد ( بعضی از اسلایدها صدا دارد )

3-    به محظ شروع اسلاید کلمه های نوشته شده بر روی صفحه را برای کودک تلفظ کنید میتوانید بر روی تصویر هم کلمه مربوط به آن را بگویید (شاید بهتر باشد یکبار برای خود مرور کنید و بعد به کودک نشان دهید)

4-    نشان دادن هر اسلاید باید در حدود یک ثانیه باشد نه بیشتر. اسلاید های فارسی تنظیم شده هستند و فقط به شما فرصت تلفظ کلمه را می دهد اما در اسلایدهای انگلیسی باید خودتان صفحه را جابجا کنید.

5-    کودکتان را خسته نکنید، یکبار نشان دادن کافی است.

شاید بهتر باشد خودتان از موضوعاتی که مورد توجه کودکتان است اسلاید بسازید. 

دانلود فایل

فارسی: پرندگان- اعضای بدن- حیوانات مزرعه- میوه ها- حیوانات جنگل

English: animals- colors- shapes- wild animals- sea creature


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (30)

مامان نیایش
22 مهر 90 11:32
سلام وبلاگ جالب و مفیدی داری موفق باشی با اجازه لینک شدی


خواهش میکنم مرسی
مامان آرمان
22 مهر 90 14:33
سلام خیلی کار جالبیه.من خیلی خوشم اومد.
متاسفانه فرصت زیادی این کار میبره و من نمیتونم اون را درست کنم.ولی برام خیلی جالب بود.
ایده های خوبیه....
دستتون درد نکنه که این طور خوب و کامل بهمون یاد میدی.....
آفرین به این مامان با حوصله..


خواهش می کنم عزیزم قابل نداره و بدونم که وقت گذاشتن برای بچه هامون چیزیه که خیلی ارزششو داره و ضرر نمی کنیم
nayere
22 مهر 90 15:21
بازم سلام ولایک به این همه پشتکار وسعی وتلاش...

خیلی خوشم میاد که این همه وقت واسه دیانا میذاری.
آماده کردن این عکس ها و ساخت اسلاید ها خیلی حوصله می خواد.
من یه مجموعه دی وی دی دارم که 4200 تا کلمه فارسی داره .
و تقریبا هر روز 100 تا 300 کلمه واسه پسرم می خونم. پسرم خیلی دوست داره

(البته بعد از خوندن کل کلمه ها و یاد گرفتن تقریبا 70% ) کلمه ها وارد فاز بعدی میشم که خواندن کلمه هاست.)



میشه در مورد این سی دی بیشتر توضیح بدی از موسسه گرفتی ؟ چطوری میشه تهیه کنم مرسی عزیزم من وارد راهی شدم که خیلی دوستش دارم و دارم در موردش تحقیق می کنم برام دعا کن
nayere
22 مهر 90 15:26
راستی یه سوال این اسلاید های انگلیسی رو هم به دیانا نشون می دی؟

یعنی دیانا به ذهن می سپره یا فقط واسه آشنایی براش می ذاری؟؟

آخه من بک سری دی وی دی دارم به اسم (Baby brain) .نمی دونم به درد آموزش زبان می خوره یا نه؟

(اونم همین طوریه مثل اسلایدای زبانی که شما اینجا واسه دانلود گذاشتی.)


سلام دوستم من همه را به دیانا نشان میدم ولی ازش سوال نمی کنم خصوصا در مورد انگلیسی ولی دیدم که کلمه هایی رو با خودش تکرار می کنه مجموعه brainy baby و your baby can read را هم برایش میگذارم که خیلی دوست داره و شعرهای انگلیسی هم براش می خونم و کارتون زبان اصلی هم براش میذارم و بهش میگم که به چه زبانیه خیلی نگران یاد گرفتنش نباش خودش یه روز بروز میده
nayere
23 مهر 90 0:02
درسته منم وقتی واسه پسرم میذارم می بینم گاهی بعضی کلمات رو با خودش می گه.
منم هیچوقت ازش نپرسیدم.حالا که اینجوری گفتی با علاقه بیشتر ادامه میدم.


خوبه راجع به اون سی دی هم برام توضیح بیشتر بده
nayere
23 مهر 90 14:44
من کلی توضیح دادم .کامنتم نیومده
nayere
23 مهر 90 14:50
این مجموعه 4200 تا تصویر و کلمه است که برای آموزش خواندن طراحی شده.
تقریبا شبیه همین اسلایدایی که خودت درست کردیه.

من یه بار کامل توضیح دادم.اما کامنتم نیومد اگه دوست داری یک قسمتشو واست میفرستم اگه خوشت اومد می تونم از همین جا برات بخرم وبفرستم.من از موسسه تهیه کردم



ممنون میشم اگه یه بخشی ازشو ببینم مرسی دوست خوبم
خاله نسرین.مامان صدف و سپهر
25 مهر 90 7:25
خیلی عالی بود.چقدر باحوصله.با اجازه لینکتون میکنم.تا از اطلاعاتتون استفاده کنم. خوشحال میشم بازهم بهمون سربزنین.
nayere
26 مهر 90 20:09
سلام
این لینک یکی از قسمت های آموزش خواندن.

می بخشید دیر شد.یه کم سرم شلوغ بود.

http://menbarhosseini.com/khandan/2.zip

امیدوارم به درت بخوره.

من چند روزی نیستم.فردا میاییم مشهد.
فعلا خداحافظ.




مرسی که فکر بودی ولی آدرست باز نمیشه دوباره سعی می کنم. مشهد خوش بگذره
nayere
26 مهر 90 20:09
http://menbarhosseini.com/khandan/2.zip
nayere
27 مهر 90 11:13
لینک درسته من خودم دانلود کردم.فقط الان سرور مشکل داره بعد از ظهر یا فردا امتحان کن .


باشه حتما مرسی عزیزم
پرستار
27 مهر 90 15:10
سلام
با اجازه لینک وبلاگتون رو توی وبلاگمون گذاشتیم


خواهش می کنم خوشحال میشم مرسی
nayere
5 آبان 90 12:11
سلام تونستی دانلود کنی؟


سلام بله عزیزم متشکرم
مامان محمد
23 دی 90 8:34
سلام زينب جان
هر روز بهت سر ميزنم و از مطالبت استفاده ميكنم، ممنون
ميشه لطفا اين لينك رو توي وبلاگت بذاري آخه فكر كنم نيره خانم از روي سرور اين فايل رو برداشتند.
من هم از روش شيچيدا خوشم اومده و دارم در موردش اطلاعات كسب ميكنم
ممنون ميشم اگه اين كار رو بكنيد.


کدوم لینک رو عزیزم؟ خیلی وقته از نیره خبر ندارم امیدوارم هر جا که هست خوب خوب باشه
مامان محمد
23 دی 90 8:38
راستي سايت http://www.webstockpro.com/
فيلتر شده ميشه بگي چطور ميتونم بازش كنم؟
ممنون مامان خوب


عزیزم با فیلتر شکن میشه ولی لینکهای دیگه ای هم هستند که عکس دارن و برای ساخت اسلاید مفیدند
الهام
17 بهمن 90 10:32
بسیار عالی و مفید بود، ممنون فقط می خواستم بدونم آیا امکان داره اطلاعاتی در مورد نحوه ساختن و استفاده کردن از فلش کارت تو وبلاگتون بذارید، خیلی ممنون می شم. در ضمن با اجازه تون لینک وب تون رو تو وبلاگ دخترم گذاشتم. موفق و پیروز باشید.
پانی
24 مرداد 91 3:59
سلام زینب جان چند تا سوال دارم
از این لینک http://www.webstockpro.com/ نتونستم عکس دانلود کنم می تونم بپرسم کجا رفتی برای دانلود انگار همش پولیه
دوم این لینکی که یکی ازدوستان گذاشت برای من باز نشد اسم سی دیش نمی دونی چیه سرچ کنم تو گوگل یا ادرس جدیدی ازش نداری؟
ممنون موفق باشی


سلام عزیزم این سایت با فیلتر شکن باز میشه عکسهاش خیلی با کیفیته و میتونی برای اسلاید و حتی پرینت استفاده کنی من که می رفتم پولی نبود!! !منظور از لینک کدوم رو میگی عزیزم؟؟؟
پانی
24 مرداد 91 4:05
راستی یه سوال دیگه عکس های http://classroomclipart.com/ همه سایزشون در حدود 30 کیلو بایتن شما این عکسا را پرینت گرفتی؟ کیفیتشون چطور بود؟


نه عزیزم پرینت نگرفتم برای اسلاید میشه استفاده کرد
پانی
25 مرداد 91 2:40
سلام
ممنون
این لینک را می گم http://menbarhosseini.com/khandan/2.zip



عزیزم این لینک خیلی قدیمیه شاید الان دیگه نشه من با اون دوستم هم ارتباطی ندارم که بهش بگم دوباره بذاره عزیزم
پانی
8 شهریور 91 16:04
مرسی عزیزم یه زحمت دیگه
من از اینجا http://www.figur8.net/linking-memory-flash-cards/
چطوری می تونم 1000 تا فلش کارت را دانلود کنم؟اینایی که نوشته 1-100 . ... را می گم
ممنون دوست مهربون


عزیزم یک سری از این کارتها پولی است وقتی روشون کلیک می کنی متوجه میشی و بعضی هاشون رو هم می تونی دانلود کنی فلش کارت چی می خوای؟ اعداد؟
فرناز
27 فروردین 92 23:41
زینب جان
لینکها قدیمین و باز نمیشن.
آدرس جدیدی برای دانلود اسلاید داری؟

سی دی هایی هم که یکی از دوستان گفته بود میذاره برا نینیش و شما پرسیدی از موسسه تهیه کرده. منظور کدوم موسسه است. لینکش که قدیمیه و باز نمیشه لا اقل برم موسسه بخرم.

ممنون.


عزیزم می تونی نمونه هاش رو از سایتهایی که گفتم دانلود کنی و بر اساس اونها خودت اسلاید فارسی برای دختر گلت درست کنی... عزیزم نوشته های دیگه ات رو هم خوندم ... مطمئن هستم که از پسش بر میای با تمام سختیهایی که سال اول بچه داری داره... راستش نظر خاصی برای شروع خواندن وبلاگم ندارم چون من از همون اول وبلاگ که فکر میک نم دیانا یک سالی داشته با دخترم پیش رفتم
ali
13 اردیبهشت 92 0:50
vaghean dost daram bedonam inhame kari ke anjam midid dar ayande cheghadr roye hosh,danayi va zekavate dokhtare azizetoon tasir mizare!!!???
مامان آرتین
18 اردیبهشت 92 17:51
سلام با تشکر از وبلاگتون.پسرم 10 ماهشه و من دوره اول ریاضیم تموم شده و همزمان کتاب های پرورش هوش نوزادان و به پسرم نشون میدادم .روزی 5 تا 6 تا کتابم برای آقا پسری می خونم یه سوال به نظر شما اول تمرینات فراحسی و باهاش کار کنم یا آموزش خواندن و شروع کنم .


سلام عزیزم نمیدونم...
مامان ني ني
22 اردیبهشت 92 10:57
سلام زينب جان
وبلاگ خيلي خوبي داري ... خيلي زحمت كشيدي و از اين كه تجربه ها و كارهات رو به اشتراك گذاشتي ممنونم
عزيزم مي خواستم pwerpoint هات رو دانلود كنم كه گويا ديگه نمي شه.... مي خواهم خواهش كنم دوباره آپلودشون كني يا برام ايميل كني... مرسي از توجهت


دوست عزیزم آدرس میلت را برایم در نظرها بگذار تا در اولین فرصت اینکار را انجام دهم
مامان فاطمه
22 دی 92 3:37
سلام.خسته نباشید واقعا وبلاگ جالبی دارید. خیلی خوشم اومد. من از طریق نی نی سایت آدرس شما رو دیدم و برای دانلود فایل ها اومدم ولی متاسفانه دانلود نمی شه و وارد پیوندها می شه. چطور می تونم این فایل ها رو داشته باشم؟ فامه دخترم الان 4.5 ماهه است. این فلشا برای چه سنی هستند؟ و تا چه سنی استفاده می شن؟ خواهش می کنم کمکم کنید.
زینب
پاسخ
سلام ... متشکرم از اینکه مطالب وبلاگ رو دنبال می کنید.شما میتونی به سایت brillbaby.com مراجعه کنی و در مورد آموزشها اطلاعاتی کسب کنی ...
مامان فاطمه
22 دی 92 12:55
سلام زینب جون. خسته نباشید مامان خوب. می شه یه لطفی در حقم بکنی و پاور پوینت هاتو برام ایمیل کنی چون فاطمه جون 4 ماهست و فرصت درست کردن پاورپوینت رو ندارم. ای کاش زودتر با وبلاگ شما آشنا می شدم
زینب
پاسخ
عزیزم ببخشید من الان اون روشها رو بکار نمی گیرم و یکم پیگیری اش برام سخته ولی این سایت اسلایدهاشو می فروشه می تونی پیگیری کنی موفق باشی http://www.ahm-happydays.vvs.ir/
فرناز
11 اردیبهشت 93 6:27
سلام زینب جون. یه سال از زمانی که با وبت آشنا شدم میگذره. ولی تو این مدت دیگه نتونستم بیام و بخونمت. واقعا بچه ها با هم فرق میکنن. الینای من زیاد صبوری نمیکرد که باهاش چیزی رو کار کنم. البته خیلی از مشکلاتش بخاطر آلرژی بود که اذیتش میکرد و خوابو ازش گرفته بود. خودمم از تنهایی و خستگی تا مرز افسردگی رفتم. حالا که هر دومون بهتر شدیم میخوام شروع کنم. جلوی ضرر رو هر جا بگیری منفعته. اما راستش وقتی الینا بیداره نمیتونم بشینم پای لب تاب دلش میخواد با اون بازی کنم. وقتی هم خوابه انقدر کار عقب افتاده هست که وقت درست کردن اسلاید نمیشه. کاش جایی برای دانلود رایگان این اسلاید ها بود. یا راستی اون موسسه ای که یکی از دوستان تو اولسن نظرات گفته بود سی دی اسلاید خریده کجاست؟ اسم موسسه اش چیه؟ نمیشه جای دیگه ای تهیه کرد؟ (این همه بهانه آوردم ولی تهش اعتراف میکنم که خودمم تنبلم و یه خرده خوش خواب وگرنه کمتر بخوابم میشه یه کارایی کرد!!!!)
زینب
پاسخ
خوب امیدوارم همه چیز به خیر و خوشی گذشته باشه... دوست عزیز من الان تو خط اسلاید سازی و خرید اسلاید نیستم اگه توی لینکها چیزی باشه همونهاست وگرنه خیلی نمی تونم کمکت کنم
فرناز
14 اردیبهشت 93 17:09
ممنون که جواب دادی عزیزم. ولی چیزی از موسسه نگفتی. این موسسه که خیلی جاها ازش حرف زدی کجاست؟ اگه اسمش و جاش رو بدونم شاید بتونم از امکاناتشون استفاده کنم.
زینب
پاسخ
موسسه نالبغه های آسمانی... با همین عنوان سایت دارن
مامان النا
12 تیر 93 19:43
سلام عزیزم من دارم تمام مطالب شمارو میخونم راستش من تازه میخوام با دخترم این روشهای شمارو کار کنم ولی توی نظرات بالایی گفتین ک دیگه این روشارو گذاشتین کنار دیگه منم کمی مایوس شدم از ادامه ی راه میشه علتش رو بگین؟و اینکه تا الان تاثیری هم رو دخترتون داشته این روشها چون شما تجربه شو دارین میگم و مارو که اول راهیم راهنمایی کنید ممنون میشم اخه آوا(تو نی نی سایتو میگم)هم بعد کلی تحقیقات و نوشتن وبلاگ نابغه های کوچک ای روش بعد مدتی کذاشته کنار،نمیدونم چرا خیلیا دیگه ادامش نمیدن اگه جوابمو بدید ممنون میشم
زینب
پاسخ
دوست عزیز من یک مادرم و دارم با تمایلات کودکم جلو می روم...آنچه که می نویسم و تحقیقاتم همه اش در مورد یک بچه است و آن بچه خودم است. این روشها در زمانی که با دخترم کار می کردم برایش جذابیت داشت و به نظرم در مجموع خوب بود ولی حالا زمان چیز دیگری است به اضافه اینکه من و دخترم هم آدم های دیگری هستیم و چیزهای متفاوت تری آموختیم و یافته های دیگری داریم و حال و هوایمان هم فرق می کند ...آنچه که مناسب خودت و فرزندت هست را بیاب عزیزم...موفق باشید
افسانه
26 شهریور 94 13:21
سلام ممنون از وبلاگ خوبتون ولی من هر کاری میکنم هیچ کدوم از لینک های دانلود رو نمیاره میشه اسلاید ها رو برام ایمیل کنین ممنون میشم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد