دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

چقدر ذهن تصویرساز شما فعال است؟

1390/7/21 16:23
نویسنده : زینب
3,781 بازدید
اشتراک گذاری

همه فعالیتهایی که قبلا برای نیمکره راست و چپ نام بردیم، هر دو نیمکره مغز را بکار می گیرند بجز یکی- تجسم پیشرفته یا تصویرسازی ذهنی.

بر اساس نتایج اسکن مغز، تجسم تنها در نیمکره راست مغز انجام می شود. برای فعال کردن مراکز تصویرسازی در مغز اعصاب بینایی را تحریک می کنیم. این اعصاب مسیر ورود داده های لازم برای تجسم ذهنی است.

در ادامه یک تمرین چشمی را با هم انجام می دهیم.

1-    در یک محیط آرام با نور کافی خیلی راحت بنشینید.

2-    حدود 30 ثانیه به نقطه وسط سیب خیره شوید یا تا زمانی که اطراف این نقطه را درخشان ببینید. خیلی مهم است که کاملا متمرکز باشید.

3-    حالا سریعا به تصویر بعد نگاه کنید و به نقطه سیاه وسط صفحه خیره شوید.

.

4-    حالا چه می بینید؟

اگر تصویر زیر را به صورت معکوس دیدید حتی اگر این تصویر تار و ضعیف بود به شما تبریک می گویم. تجسم سازی ذهنتان فعال است. اگر نه ناراحت نشوید و دوباره تلاش کنید تا زمانی که بتوانید تصویر را ببینید. 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

فروش
21 مهر 90 8:01
فروش ویژه ظروف نانو
مامان آریا
21 مهر 90 10:39
سلام عزیزم.واقعا که چه وب مفیدی رو اداره میکنی.نی نی من هنوز دنیا نیومده ولی بعد از خوندن همه ی مطالب وبت تازه فهمیدم که چقدر کار برای انجام دادن دارم.
من از این به بعد حتما شما رو دنبال میکنم

فقط اگه امکان داره از یه کم بیشتر در مورد کارهای عملی که با دیانا جون انجام میدین توضیح بدید
واقعاااا ممنون

مرسی حتما عزیزم خوشحالم که اینقدر به فکر نی نی تون هستید
nayere
21 مهر 90 10:42
من دیدمش. باحال بود.


آفرین من هم دیدم
رويا مامان آرين
21 مهر 90 13:15
سلام دوست عزيز

خصوصي دارين


سلام دوست عزیز منظورتون رو نمی فهمم
مامانه میکاییل
23 آذر 90 11:06
وای من چقدر هیجان زده ام ، تصویر سازی ذهن من فعاله ؛ خدا رو شکر هنوز خاک نخورده


خوبه بازم ادامه بده
مامان مبینا
23 بهمن 90 17:16
وای منم دیدم،قبلا موقع تحصیل درسهایی که نیاز به تجسم داشت رو خیلی خوب یادمیگرفتم/این آزمایش نشون داد که هنوز تصویرسازیم خوبه/خوشحال بیدم
مامان النا
12 تیر 93 17:46
عزیزم من از نی نی سایت وبلاگ شمارو دیدم از اخر دارم میخونم رسیدم اینجا منم اون سیبو میبینم خیلی واضح فقط یه چیزی من بعدش به همه جا نگاه میکنم شکل اون سیبو میبینم جالب اینجاست که به جاهای دورتر نگاه میکنم شکل سیب گنده تر میشه مثل یه غول میشه حتی دیوارو هم نگا میکنم کاملا شگل یه سیب غول پیکر میبینم این یعنی چی؟
زینب
پاسخ
یعنی یک سیب غول پیکر و دیگر هیچ...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد