دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره

زنگ تجربه

کارت امتیاز داخلی یا خارجی!!!!

1393/2/14 22:55
نویسنده : زینب
1,869 بازدید
اشتراک گذاری

وارن بافت ( یکی از ثروتمندترین مردان دنیا) در کتاب گلوله برفی (زندگینامه اش) می گوید: " من همیشه احساس می کنم در حال نقاشی هستم. اگر عده ای در حین کار به من بگویند عجب نقاشی زیبایی، خواهم گفت:اما این نقاشی من است و اگر بگویند چرا بیشتر از رنگ قرمز استفاده می کنی تا آبی؟ خواهم گفت:این نقاشی من است ، خداحافظ. مهمترین عامل در مورد ریشه های رفتاری افراد این است که آنها از کارت امتیاز داخلی استفاده می کنند یا کارت امتیاز خارجی. در صورتی که با یک کارت امتیاز داخلی راضی باشید، احتمالا خیلی ساده تر راضی خواهید شد. ....به نظر من مهم ترین درسی که کودکان ما در سنین بسیار بسیار کم می آموزند، آن چیزی است که والدینشان تاکید بیشتری بر آن دارند. در صورتی که تاکید والدین بیشتر بر اهمیت نوع دیدگاه سایرین باشد تا خود فرد، او به صورت ناخودآگاه با کارت امتیاز خارجی رشد خواهد نمود...."

بیاید کلاهمان را قاضی کنیم و در خلوت از خودمان این سوال را بپرسیم که من چه میکنم؟ آیا خودم و به طبع کودکم چشممان را به دهان اطرافیانمان دوخته ایم که آیا ما را تشویق می کنند یا سرزنش، و بعد سعی در راضی نمودن دیگران داریم؟؟

کار سختی است اینکه بخواهی در زندگی "خودت باشی" و "خودت بمانی" و با تمام وجود به بودنت افتخار کنی.. از ا.ین  سخت تر این است که بخواهی این را به کودکت آموزش بدهی...

پسندها (2)

نظرات (13)

مامان سينا
15 اردیبهشت 93 11:13
سلام عزيزم چه خوبه كه اين نگاه رو داري.وقتي شنيدم از نزديكان به سينا گفت"اين طوري لباس نپوش بهت مي خندن"تلنگري شد كه چقدر از حرفهايم در روز به او مي آموزد بنا به نظر ديگران رفتار كند؟ و چقدر سخت است فهماندن مرز عرفهايي كه بايد توجه كرد و آنها كه سليقه اي هستند! ممنون كه هستي
زینب
پاسخ
شهرزاد
15 اردیبهشت 93 11:39
این مسله خیلی مهمه. این باعث میشه که کودک یاد بگیره خودش رو بپذیره یا مدام منتظر تایید دیگران باشه که خیلی غم انگیزه!!
زینب
پاسخ
مامان غنچه
15 اردیبهشت 93 14:42
سلام عزیزم وبلاگ جالب و آموزنده ای داری. خوشحالم که با شما و دختر نازنینتون آشنا شدم با آرزوی بهترینها
زینب
پاسخ
مامان علي كيا
15 اردیبهشت 93 17:54
سلام اين خيلي مهم كه آدم از خود بودنش راضي باشه و به خودش افتخار كنه و مقابل همه بايسته و از عقايدش دفاع كنه البته عقابد درست سخت تو اين جامعه بچه ها تحت تـ‍اثير اطرافيان نباشن و فقط عقايد درست خودشون و خانوادشون دنبال كنن اين دغدغه ذهني خيلي هاست
زینب
پاسخ
پریسا
16 اردیبهشت 93 0:55
و این کاریست به غایت دشوار!باید اعتراف کنم جنگیدنی مدام بر خلاف عرف و عادت سخته ولی شدنی ..من که همه ی عمر جنگیدم ولی راضی ام که مطابق میل دیگران و برای رضایتشون هرگز کاری نکردم!این منم که مهم هستم!این درسیه که هر روز برای سروین تکرار می کنم تو مهم ترین شخص در دنیایی برای خودت،مهم نیست دیگران سقفشون چقدر کوتاه یا بلنده تو تا جایی که می خوای بپر...
زینب
پاسخ
مریم(مامان کیان)
16 اردیبهشت 93 13:16
دقیقا چه نکته ظریفی خوب شد این و نوشتین ممنون داشتم یه اه غلطی و پیش میگرفتم تو یه مواردی برای اینکه کیان به حرفم گوش بده میگفتم مردم مسخره ات میکنن ..... یا اینکه الان دیگه هیچ کس دوست نداره و .... از این حرفا..... باید روشم و عوض کنم مرسی دوست خوبم خیلی نکته خوبی بود
زینب
پاسخ
چقدر خوب که خودت خیلی زود متوجه شدی دوستم
الهه
17 اردیبهشت 93 0:43
مرسی زینب عزیزم. به نکته بسیار خوبی اشاره کردی که در بعضی لحظه ها سخخخخت گریبان گیر میشه!!!! راستی سمینار خوب بود؟ ممنون از معرفی سایت و روش.
زینب
پاسخ
سپاس...اون جای حرف زیاد داره در یک فرصتی باید با هم صحبت کنیم
اکرم
17 اردیبهشت 93 11:49
سلام عزیزم مرسی مثل همیشه یه تلنگر برای بیشتر فکر کردن
زینب
پاسخ
زندگی از آ...تا...ی
17 اردیبهشت 93 15:02
دنبال یک سایت کامل می گردید که توش آشپزی و شیرینی پزی ایرانی و خارجی رو یاد بگیرید؟ دنبال جدید ترین نکات خانه داری هستید؟ دنبال نقشه های قلاب بافی هستید؟ دنبال داستان های قشنگ و ضرب المثل های آموزنده می گردید؟ از تماشای تصاویر جالب و خطای دید و کاریکاتور لذت می برید؟ می خواید مادر خوبی باشید و نکات تربیتی رو یاد بگیرید؟ کاری نداره وبسایت زندگی از آ...تا...ی رو لینک کنید تا هر زوز از مطالب جالب و مفیدش لذت ببرید.
نازنين مامان اميرعلي
22 اردیبهشت 93 9:13
واقعا نميدونم مني كه هيچوقت از خودم راضي نبودم و مدام در حال سرزنش خودم هستم ميتونم اينو به بچه هام هم آموزش بدم پست قبليتونم برام آموزنده بود ... منم مثل شما گاهي يادم ميره بايد بعضي صحنه ها رو از دور تماشا كرد تا بچه هامون خودشون بتونن حقشونو بگيرن
زینب
پاسخ
مامانی
26 اردیبهشت 93 16:00
کار سختی است اینکه بخواهی در زندگی "خودت باشی" و "خودت بمانی" و با تمام وجود به بودنت افتخار کنی.. از ا.ین سخت تر این است که بخواهی این را به کودکت آموزش بدهی...کامل تر از اینی که نوشتی نیست
زینب
پاسخ
سميه .
27 اردیبهشت 93 9:15
سلام و درود به بهترين دوستم . اينجا هميشه مثل يه رفرنس براي من بوده . پيروز بماني
زینب
پاسخ
شاد باشید...
سميه .
3 خرداد 93 11:35
دوست من . اگه امكان داره كتاب يا مطلب خاصي اگه در رابطه با اين موضوع دارين به من معرفي كنيد . راستش ذهنم درگير اين پست شده نميدونم جز كدوم دسته ها هستم
زینب
پاسخ
کتاب کودک خوش بین رو مطالعه بفرمایید...شادی کمکی باشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد