دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره

زنگ تجربه

بازی چپ و راست

1393/1/31 16:52
نویسنده : زینب
13,429 بازدید
اشتراک گذاری

دخترم خیلی وقت است که چپ و راست را تا حدودی می شناسد و دیگر بیش از یک سال و نیم است که کفشهایش را جابه جا نمی پوشد. اما چند روز پیش که خواستیم کمی رنگ آمیزی هدفمند انجام بدهیم، وقتی به او گفتم دایره سمت چپ را رنگ بزن دیدم با تعجب به من نگاه می کند که یعنی چه؟ خوب واژه ها آنطور که برای ما معنی دارند و تعریف شده اند، برای بچه ها می تواند بی معنی باشد. 

کمی با همان کاغذ زنگ آمیزیمان مشغول بودیم و من هنوز علامت سوال را بالای سر دخترکم می دیدم.

چند عدد ماژیک و چسب و ... روی میز چیدیم و به دیانا گفتم بیا بازی راست و چپ بکنیم. دیانا مقابل آنها نشست و من یک جمله می گفتم و دیانا آن کار را اجرا می کرد. مثلا" ماژیک قرمز دست چپ" یا " چسب آبی دست راست" و ...و بعد همین تمرین را با بلدز انجام دادیم هر وقت من کلمه راست را می گفتم دیانا با دست راست مضراب می زد و هر وقت کلمه چپ را می گفتم او با دست چپ مضراب می زد.

بعد نقاشی کشیدیم. مثلا می گفتم با دست راست یک دایره بکش و او می کشید یا با دست چپ یک خط راست بکش. به این ترتیب کلی بازی راست و چپ کردیم. البته در تمام این بازیها من هم در جایگاهی قرار گرفتم که دیانا به من می گفت چه کنم و من آن کار را انجام میدادم.

پسندها (1)

نظرات (11)

مریم
31 فروردین 93 17:47
سلام دنیای ما با دنیای بچه ها خیلی فرق داره خیلی چیزا واسه اونا هنوز تعریف نشده است یا یجوره خاص دیگه تعریف شده . نمیدونم . اما میدونم تربیت صالح خیلی سخته . موفق باشی دوست من .
زینب
پاسخ
سپاس دوستم
مریم
1 اردیبهشت 93 15:46
مثل همیشه جالب و مفید بود زینب عزیز
زینب
پاسخ
متشکرم عزیزم
آرزو
2 اردیبهشت 93 10:38
دستتون درد نکنه از روش خوبی استفاده کردی.منهم تو خونه برای اینکه ارینا فراموش نکنه از بازی(دست راستت را بزار رو گوش چپ و یا دست چپت را بزار روی زانویراست و یا دست چپ را پایین بیار پای چپ را بالا ببر استفاده می کنیم و هی تندترش می کنیم)
زینب
پاسخ
ایده خوبی بود مرسی دوستم
مریم(مامان کیان)
2 اردیبهشت 93 18:45
پسر منم مدتها بود دست چپ و راست و کفش پوشیدن و بلد بود اما چند شب پیش پشت میز روبروی پدرش نشسته بود غذا بخوره دیدم قاشق دست چپ اش گرفته میگم اشتباه گرفتی میگه نه ببین مثل بابا گرفتم !!!!! کلی توضیح دادیم قبول کرد قاشق و بگیره دست راستش اما انگار درست نفهمید فکر کنم به این بازی احتیاج داره.
زینب
پاسخ
خوب اشکالی نداره که با دست چپ هم قاشق رو بگیره...
مریم(مامان کیان)
3 اردیبهشت 93 12:07
خوب چون تسلط نداشت کل قاشق خالی میشد روی خودش یا زمین!!!!
زینب
پاسخ
میدونم دوستم ولی به نظر من وقتی از دست غیر معمولش برای انجام کارهاش استفاده می کنه یعنی اینکه داره از دو تا نیمکره مغزش کمک میگیره و این جای تشویق داره
مامان نیروانا
3 اردیبهشت 93 14:11
خداییش تو خودت یه سیستم آموزش کاملی زینبم. چقدر بهت افتخار می کنم
زینب
پاسخ
فقط سپاسگزارم از این همه لطف عزیزم
فروغ
7 اردیبهشت 93 21:44
افرین دوست با سوار من
زینب
پاسخ
مامانی
8 اردیبهشت 93 20:53
خیلی جالب بود ممنون
زینب
پاسخ
... موفق باشی دوستم
مامانی(برای دخترم زهرا)
27 اردیبهشت 93 10:58
مرسی خوب بود از کی آموزش شروع بشه بهتره؟ برای بچه 2ساله هم میشه؟
زینب
پاسخ
بازی رو متناسب با گل دخترتون بکنید... وقتی داره نقاشی می کشه بگین خوب زهره جون داره با دست راست (چپ) نقاشی می کنه یا قاشق رو با دست ... گرفته یا دست ...زهرا تو دست منه و ...
مامانی(برای دخترم زهرا)
27 اردیبهشت 93 17:21
مرسی
زینب
پاسخ
مونا-مامان امیرصدرا
4 تیر 93 13:34
خیلی با حوصله ای . آفرین به شما مامان خلاق دخترگلت را ببوس
زینب
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد