دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

زنگ آواز!!!

1392/5/5 15:11
نویسنده : زینب
2,908 بازدید
اشتراک گذاری

شعر خواندن و آواز خواندن برنامه ای است که حتی در موقع انجام کارهای خانه و خیاطی و ... هم می توانیم انجام بدهیم. به این ترتیب که با دخترکم شعرها و ترانه های کودکانه ای را که از گوش دادن به  سی دی های ناصر نظر و این گوشه تا اون گوشه و ... یاد گرفته ایم، با هم می خوانیم. دفتری داریم که در آن هر شعری را که خوشمان می آید یادداشت می کنیم و بعد با هم تمرین می کنیم تا به خاطر بسپاریم. این دفتر داشتن کاری است که از دوران دبیرستان و دانشگاه در من به یادگار مانده. آن زمان که رباعیات خیام را حفظ می کردم و یا دل به شعرهای شاملو می سپردم... .

دیانا هم یاد گرفته است اگر از ترانه ای خوشش بیاید زود می گوید : مامان تو دفترمون بنویسیم تا یادش بگیریم"

این طور هست که وقتی کارهای خانه را انجام میدهیم یا خیاطی می کنیم و یا برای زمانی طولانی در راه هستیم از داشته های ادبی حافظه مان!!!! استفاده می کنیم و فضای شادی برای خودمان ترتیب می دهیم. گاهی سازی به دست می گیریم یا سازی می سازیم!!! ( با تمام علاقه ام به موسیقی، سازی را بلد نیستم) بلدز، ساز دهنی یا فلوتی که دیانا با لوله های کاغذی ساخته و یا دوک نخ!! و طبل قابلمه ای!! هر چه باشد خوب است مجلس گرمی با صدای سازهایمان و آواز مخملی دخترکمان می سازیم و می رقصیم.

اصولا از دخترم نمی خواهم که در جمع برقصد یا شعرهایش را بخواند. ( البته گاهی از او می خواهم تا برای نوزادی یا بچه کوچکی هم سن و سال خودش شعر بخواند آن هم اگر دوست دارد ) هر چند که خودش عاشق رقصیدن است و ... تا اینکه آن شب در یک مهمانی خانوادگی، بعد از افطار مشاعره کردیم، از دیانا هم خواستم شرکت کند و از افراد حاضر خواهش کردم که به دیانا هم وقتی بدهند برای خواندن شعر و البته ما هم قوانین مشاعره را رعایت می کردیم با این تفاوت که بجای یک بیت یک شعر کامل می خواند این پریچهر ما!!! و چقدر خودش به هیجان آمده بود که در این بازی شرکت کرده بود . تجربه خوبی بود باید بسطش دهم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (30)

فروغ
6 مرداد 92 9:57
مثل همیشه عالی زینب خوبم... میرم که استفاده کنم


خوب و خوش باشی فروغ نازنین در کنار خانواده گرم و مهربونت
مامان نیروانا
6 مرداد 92 14:27
تازه دارم میشم شاگرد پروپاقرص ولی بی نظم نی نی آی کیو! چقدر تجربه های قشنگی توش هست زینبم. بهت هزارآفرین میگم. پر باشی از تجربه های قشنگ قشنگ و نو به نو. چقدر خلاقیت توی وجود تو هست مامان نمونه و پر احساس. عاشقت هستم و دختریِ نازت که دلبره. قربون مشاعره کردنش بشم الهی


قربونت عزیزم خیلی لطف داری ...خیلی دوستون داریم خیلی
محدثه
6 مرداد 92 15:09
خیلی خوبه افرین خداگل دختر خوشگلت نگه داره


مرسی گلم
مامان سپهر
7 مرداد 92 16:30
فکر خوبیه ممنونم.راستی بازی با نی و گیره لباس هم هر کدوم برا بچه ها جالبه اگر بازی نکردید حتما امتحان کنید


مرسی عزیزم بازیش را نمی دانم اگه توضیح بدی ممنون میشم
الهه
7 مرداد 92 16:40
چه زنگ خوبی؟ من نمی دونم چرا انقدر تنبل شدم تو شعر خوندن!
شعر خوندنم نمیاد یه چند وقته!!
اما مشاعره خیلی خوبه. بهت افتخار میکنم زینب جانم


قربونت بشم عزیزم این فضای مشاعره یک دفعه پیش اومد و دیانا خیلی هیجان نشون داد که شعرهاشو بخونه و من هم با سر استقبال کردم
مامان کیان وکیارش
7 مرداد 92 18:19
سلام !من واقعا شما روتحسین میکنم ..شما بعد از چندی مادر بودن رو باز یادم اوردی..چندی بود در گیر حاشیه ها بودم اما..دیدن وبلاگ شما مرا یاد کودکانه هایم با پسرم انداخت ..خوشحالم که خیلی دیر نشده بودواو هنوز کودک است...


موفق باشی عزیزم چه خوب که زود یادآوری شد برایتان.. سبز باشید و سربلند در کنار گل پسرهای نازنینتان
مامان سپهر
8 مرداد 92 15:37
گیره لباس ها رو میشه به هم وصل کرد و مثل قطار بشه یا دور لباس دختر نازت وصل کن میشه مثل دامن.نی ها رو هم میشه بهم وصل کرد و مثل یه طناب بلند میشه این بچه رو به هیجان میاره یا باهاشون مخصوصا نوعی که تاشو هستند اشکال هندسی درست کرد.شما به دیانا جون بده مطمئنم خودش راه بازیش رو کشف میکنه.راستی بازی این روزای ما ساختن گوش های خرگوشی،موشی،هاپویی و یال اسبه.با برش کاغذ به شکل مثلث و دایره و چسبوندنشون روی تل سره.جوجه من خیلی دوست داره و ساعت ها مشغول بازی و قصه پردازی میشه


دوست گلم از توضیحات جامعت برای بازیها متشکرم ... حتما دنبالش خواهم کرد بازم مرسی
مامان ریحانه جون
8 مرداد 92 16:22
سلام... خیلی تجربه خوبیه... من هم یه شعرهای قشنگ که در کودکی یاد گرفته بودیم رو از اینترنت در آوردم و با دخترم ریحانه کار میکنم.... یعنی هر دو تو خونه با هم زمزمه میکنیم... به وبلاگ ما هم سری بزنید... یه خبر داریم... ریحانه تو جشنواره نی نی شکمو شرکت کرده اگه خوشتون اومد کد 845 رو به 20008080200 پیامک بزنید ... پیشاپیش از مهربونیتون تشکر میکنم... اگه ارسال کردین به ما اطلاع بدین... ممنون..
مامان فاطمه
8 مرداد 92 17:52
سلام عزیزم منم شعرهای کودکانه ها رو با عناوینشون جایی یادداشت کردم یا میخونم و صدامو تو گوشی دارم و یا مینویسم رو کاغذی و... و جلو چشم گذاشتم و در طول روز بینهایت بار میخونیمشون ولی دفتر شعر شما فکر بهتریست
عزیزم میتونم نظرتونو بدونم چرا تو جمع مایل نیستین گلتون شعر بخونه؟آخه موجب عزت نفس و آمادگی برای شرکت در مراسم های مدرسه و... میشه؟
اگه علتش خصوصی نیست دوس دارم بدونم ممنون میشم تو وبلاگم واسم بگی نازنینم
همیشه خلاق تر از قبل ببینم دوسی


عزیزم از لطفت ممنونم ... من با شعر خوندن دخترم تو جمع مشکلی ندارم با مجبور کردنش به این کار مشکل دارم ... اگه خواسته باشه و موقعیتش باشه میتونه بخونه!!!!!!!!
مامان فاطمه
8 مرداد 92 18:06
سلاااااااااااااااااااااااام خوب من گفتی:سی دی های ناصر نظر و این گوشه تا اون گوشه ,...
که شاد هستند را میشه به منم معرفی کنی؟
من دنبال سی دی های شاد هستم اصلا دخترم به سی دی های خاله ستاره علاقه ای نداره
چون مهیج و شاد نیستن تنها سی دی که علاقه داره سی دی حسنی نگو یه دسته گل اه که به علت شاد بودنش پسندیده
عزیزم سی دی های عمو پورنگم نمیپسنده چون توش صحبت میکنن چون سنش کمه دوست داره فقط براش بخونن
ممنون میشم اگه سی دی های فارسی یا انگلیسی مورد نظرمو بهم معرفی کنی؟و اسمشونو تو وبلاگم بهم بگی تا تهیه کنم
سپاس دوست خوبم


عزیزم این گوشه تا اون گوشه اسم یک سی دی است. سی دی های ناصر نظر هم ترانه های بیداری و ترانه های شادی و دنیای شادی هستند که بعضی هاشون رو میتونی تو اینترنت برای دانلود پیدا کنی برای انگلیسی هم از آهنگهای simplykids استفاده می کنم
مامان عبدالرحمن واویس
9 مرداد 92 11:32
سلام عزیزم وبلاگتون خیلی مفید وجالب هستش من که خیلی ازش استفاده یکنم ممنونم که باعث میشین ماهم ازاطلاعات خوبتون استفاده کنیم عزیزم یه بارازتون خواسته بود اسم کتابهای زبان انگلیسی که گفته بودین قیمتشون هم گرون هست ومجبورشدین خودتون درستشون کنید روبهم بگین باادرس سایتی که بتونم ازشون خریداینترنتی بکنم اخا من جایی هستم که اصلا این کتابهادردسترسم نیست ممنون میشم راهنماییم کنید دوست خوبم انگاردفعه قبل کامنتم ثبت نشده بود ممنون میشم بیاین وبلاگ گلپسرام جواب بدین یه دنیاسپاس
ronia
10 مرداد 92 16:40
لذت ميبرم از نوشته هاتون.شما يك مادر نمونه ايد.استفادهمميكنم از تجربياتتون


متشکرم دوستم خودت گلی و خوبی و نمونه!!!!!!!!!
هما
12 مرداد 92 20:24
سلام به شما مامان خلاق و مهربون.من خواننده وبلاگ مفیدتم.میشه لطفا منو راهنمایی کنی؟من یه پسر سه سال و نبمه دارم و برای فرزند دوم اقدام کردم اما کتابی به جز کتاب «فرزند دوم پیامدها و راه حلهای» موسسه انتشارات صابرین یا همون کتابهای دانه پیدا نکردم توی مطالبت دیدم که شما هم به این موضوع فکر میکنی اگر کتاب دیگه ای میشناسی لطفا به من هم بگو همچنین برا پسرم هم دنبال کتاب با موضوع نی نی هستم اما چیزی توی کتاب فروشی و حتی توی اینترنت پیدا نکردم.(البته من ساکن همدان هستم )دوروبریام یا اهل کتاب نیستند یا تک فرزندی رو انتخاب کردند.ببخشید که به پستی که داری ربطی نداره آدرس ایمیلت رو پیدا نکردم

سلام دوستم راستش من هنوز پیگیر مطالعه جدی راجع به این قضیه نبودم و از کتابها در این مورد خبری ندارم ببخشید !!!!!!!!اگه اطلاعات مفیدی کسب و کردیم حتما با همshare کنیم
مامان فاطمه
14 مرداد 92 0:52
عزیزم سلام سی دی سیمپلی کید واسه دختر دو ساله ام میزارم اصلا علاقه نداره و براش جذاب نیست عزیزم سی دی انگلیسی شعر شادی نمیشناسی بهم معرفی کنی ممنون میشم بهم کمک کنی دوست خوبم فدات بشم منتظر جوابت تو وبلاگم هستم البته اگه زحمتی نباشه برات دوس جونی
مامان فاطمه
15 مرداد 92 14:42
عزیزم سلام
بخشید میخواستم بدونم چرا من نمیتونم واسه الهه(آلا) در سایت یه گاز تجربه کامنت بزارم و بعد از ارسال پیغام میده که ارسال نشده یا ایمیل ...است یا... شما هم چنین مشکلی داری؟؟؟
علتش نمیدونی چی میتونه باشه
همه گزینه هاشم به دقت پر میکنم
از طرف من یه کامنت به الهه جون میدی و مشکلمو بهش بگی تا خودش برام کامنت بزاره
یه دنیا تشکر و قدردانی دوست نازنینم


عزیزم میتونی به سایت نهال کودکی مراجعه کنی و اونجا براش پیام بذاری...من لینکش رو دارم تو نی نی آی کیو
هما
15 مرداد 92 18:08
من هم از شما دوست خوبم متشکرم.حتما، خیلی خوبه که با هم اطلاعات در این مورد رو shareکنیم.راستش توی وبلاگ ها هنوز مطلب مناسبی پیدا نکردم
سوده
17 مرداد 92 1:36
سلام میخوام شما رو لینک کنم آدرستون رو میدید ؟


آدرس من که مشخصه دوستم آدرس شما چیه؟
سوده
19 مرداد 92 17:17
سلام از سوالم تعجب کردید ؟! اگه بگم نمیدونم چه آدرسی باید بهتون بدم خندتون میگیره نه ؟ راستش من یه وبلاگ دارم برای دخترم به اسم گل همیشه بهارم خاطراتش رو مینویسم اما با هیچ وبلاگ دیگری تا حالا ارتباط وبلاگی نداشتم چون اصلاً بلد نیستم هرچند دوست دارم . از وبلاگ های خوبی مثل وبلاگ شما بسیار استفاده میکنم ولی بلد نیستم آدرستون رو از کدام قسمت وبلاگتون باید پیدا کنم که توی پیوندهای روزانه ام بیارم من همش بنام نی نی آیکیو سرچتون میکنم تا بخونم وبلاگتون رو .
نظراتم رو در باره وبلاگهایی که مطالعه میکنم از طریق ایمیلم میفرستم . ببخشید زیاد حرف زدم

عزیزم بالای صفحه توی نوار ابزار صفحه وبت یک آدرس نوشته آدرس من www.niniq.niniweblog.com هست راستش دوست داشتم بیام وبلاگت رو بخونم ولی پیداش نکردم وقتی میخوای نظرت رو بنویسی در قسمت آدرس وب حتما آدرس وبلاگت رو بنویس تا بتونم پیدات کنم موفق باشی
فاطمه
20 مرداد 92 14:02
آفرین به مامان خلاق و مهربون
به نظر من همین کاراس که هوش کودک رو پرورش میده و خلاقش میکنه نه تراشه های الماس و آموزش خواندن تو این سالهای ناب و تکرار نشدنی کودکی


مرسی عزیزم من هم باهات موافقم
سمی مامان درسا
20 مرداد 92 18:53
سلام دوست مثل همیشه عالی ولی گلگی دارم که هیچ وقت جواب سوالم روندادی


سلام عزیزم سوال شما چی بوده ... راستش اسمتون برام آشنا نیست شاید کامنتت رو دریافت نکردم... در خدمتم اگه کاری از دستم بر بیاد
آرشیدا
21 مرداد 92 16:55
سلام از شما خواهش میکنم به سایت زیر برید.میدونم خیلی تلخه ولی برای شاد کردن دل پدر و مادر محمدطاها عزیز و برگردوندش به آغوش گرمشون هر کاری که میتونید انجام بدید.ممنون http://92329.blogfa.com/
مامان آرتین
23 مرداد 92 15:48
مثل همیشه عالی ___________________-------- _________________.-'.....&.....'-. ________________\.................../ _______________:.....o.....o........; ______________(.........(_............) _______________:.....................: ________________/......__........\ _________________`-._____.-'شاد باشی مهربون ___________________\`"""`'/ __________________\......,...../ _________________\_|\/\/\/..__/ ________________(___|\/\/\//.___) __________________|_______|آرزومند آرزوهــــای قشنگت ___________________)_ |_ (__ ________________(_____|_____) ............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.-~*...........
ام صدرا
23 مرداد 92 23:03
سلام.من واقعا از دیدن وبلاگتون لذت بردم.شما از چه سنی دقیقا آموزش زبان انگلیسی را با دختر گلتون شروع کردید؟ و با چی و چطوری؟متشکر می شم اگر توضیح بدید


سلام عزیزم آموزش خیلی خاصی ندارم جز اینکه تا جایی که بتونم فقط کارتون زبان اصلی براش میذارم از سایت starfall.com هم میتونی استفاده کنی
مامان جوجه طلا
27 مرداد 92 1:17
تبریک میگم مامان باهوش و همچنین برای داشتن همچین دختری


لطف داری عزیزم نی نی گلتون رو ببوسین از طرف ما
مامان نیروانا
28 مرداد 92 7:39
زینب عزیزم، خوبین؟ امیدوارم هر جا هستین خوب باشین و شاد. گرانتونم خصوصاً که جواب پیامکم هم ندادی. اگه بیشتر نتونستم طاقت بیارم بهتون زنگ میزنم یه کم که از روز بگذره. ایشالا که همه چی خوبه. انرژی مثبت گسیل میدم سمتتون


دوست گلم قربونت بشم ما خوبیم خدا رو شکر
doa
29 مرداد 92 18:05
سلام میتونم شما رو تو وبلاگ دخترم لینک کنم حتما جواب بدید ممنونم .


سلام میتونی عزیزم کاش آدرس وبت رو گذاشته بودی تا من هم با شما آشنا می شدم
مامان طاها
30 مرداد 92 14:22
با افتخار لینکتون کردم به وبلاگ طاها هم سر بزنید
مامان نیایش
1 شهریور 92 19:38
سلام زینب عزیزم خوبی خوشی هزار آفرین به تو مامان خلاق خیلی ازت یاد میگیرم خانومی ممنون پانتومیم رو هم امتحان کردیم خیلی خووووووووب بود


موفق باشی عزیزم کی میشه هم رو ببینیم هر وقت میای مشهد یک ندایی بده قرار بذاریم عزیم
الهه مامان یسنا
3 شهریور 92 0:56
سلام زینب جان بعد از مدتها اومدم وب گردی و وبلاگت رو با همه پستهایی که نخونده بودم خودندم و کلی چیز یاد گرفتم. مرسی که وقت میذاری و مینویسی که ما هم یاد بگیریم.


سلام عزیزم خواهش میکنم موفق و پایدار باشید
fateme
3 شهریور 92 20:31
vaghti har ruz sar mizani be webe dustet v khabari az update nist, mifahmi manaye deltangi ro ... hatta agar baraye ye duste nadide ama aziz too donyaye majazi bashe

گلم
قربونت بشم فاطمه جان داشتم به همین فکر می کردم که خیلی وقته آپ نشدیم...در سفر بودم...سعی خودم رو می کنم عزیزم ... خیلی دوست دارم دوست گلم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد