دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

یک بازی خانوادگی

1392/4/31 16:03
نویسنده : زینب
4,203 بازدید
اشتراک گذاری

اولین بار با آتوسا و خاله فروغ پانتومیم بازی کردیم. دیانا هم خیلی خوشش اومد و بعد شد یکی از اصلی ترین بازیهای خانوادگی !!!

گفتم بازی خانوادگی شاید توضیحی راجع به این اصطلاح خالی از لطف نباشد. روانشناسان معتقد هستند که در روز بسته به سن کودک باید پدر و مادر زمانی را به او اختصاص دهند. این زمان باید یک تایم پویا باشد. که شامل گفنگو، کتاب خواندن، بازی کردن و انجام کارهای از قبیل آشپزی، نجاری و باغبانی و ... به همراه یکدیگر است.

خوب گاهی هم اتفاق می افتد ( والبته سعی می کنیم که در هفته یکی دوبار اتفاق بیافتد) که من و همسرم به همراه دخترکمان بازی کنیم یعنی یک بازی خانوادگی!!! این بازیها می تواند شامل توپ بازی، قایم باشک و از همه مهمتر پانتومیم بازی است.

بازی به این صورت است که هر کدام از ما یک کار را مد نظر میگیریم و آن را صامت اجرا می کنیم و آن دو نفر دیگر باید آن را حدس بزنند. البته من و همسرم سعی می کنیم دیرتر از دیانا حدس بزنیم و به او فضای بیشتری برای فکر کردن می دهیم.

فکر می کنم این بازی به رشد قدرت تجسم و دقت دیانا خیلی کمک کرده است.

و حالا دیانا در بازی پانتومیم

نوبت دیانا است.

دیانا: مامان من میخوام گربه بشم!!!

مامان و یا بابا: خوب عزیزم باید تو دلت تصمیم بگیری و به زبون نیاری ما باید حدس بزنیم

دیانا: باشه خوب من گربه میشم

مامان: خوب عزیزم نباید بگی فقط اداشو دربیار

دیانا: باشه مامان اداشو در میارم ولی گربه میشم

مامان و بابا....

البته همیشه اینطور نیست گاهی اینقدر حرکات سختی انجام میدهد که نمی توانیم حدس بزنیم مثل... ادای میز و صندلی را در می آورد و یا ادای یک غنچه که دارد باز می شود و گل می شود  و ...

هر چه هست سراسر خوشی و خنده است. حتما امتحان کنید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان سپهر
31 تیر 92 17:59
آره موافقم خیلی بازی شاد و سرگرم کننده ایه.ما پانتومیم گلوله برف بازی رو خیلی دوست داریم
فاطمه
31 تیر 92 23:08
ما تو جمع خانوادگیمون( با دایی ها و خاله ها و ....) همیشه این بازی رو می کنیم. جالب اینجاست که مدتیه الینا هم دوست داره پانتومیم اجرا کنه. اما تا حالا تو جمع سه نفره نداشتیم. بازم مرسی از پیشنهادت دوستم


خواهش می کنم فاطمه جان ... حتما الینا هم خوشش میاد اگه سه نفره بازی کنین
مامان آرتین
2 مرداد 92 7:45
___________________-------- _________________.-'.....&.....'-. ________________\.................../ _______________:.....o.....o........; ______________(.........(_............) _______________:.....................: ________________/......__........\ _________________`-._____.-'شاد باشی مهربون ___________________\`"""`'/ __________________\......,...../ _________________\_|\/\/\/..__/ ________________(___|\/\/\//.___) __________________|_______|آرزومند آرزوهــــای قشنگت ___________________)_ |_ (__ ________________(_____|_____) ............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.-~*...........
مامان آروین (مریم)
3 مرداد 92 11:03
سلام دوست داری تو ماه مبارک رمضان ثواب داشته باشی ؟ اون هم کمک به کودکان نیازمند ..... تو مسابقه نی نی شکمو شرکت و هدفم از شرکت در صورت برنده شدن ، اهدا مبلغ مورد نظر به کودکان نیازمند می باشد. در صورت تمایل و شریک شدن در ثواب آن می توانید کد 737 را به شماره 20008080200 ارسال نمائید . همچنین می توانید به اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران و سایرین هم خبر بدهید تا در این اجر معنوی شریک باشند . پیامبر اکرم (ص) : بخشنده بودن قبل از آنکه توانائی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد . منتظر قلب های مهربونتون هستم .
مامان نیایش
3 مرداد 92 11:08
خیلی جالب بود حتما امتحان میکنم اینکه میکه میخواد چی بشه منو یاد نیایش انداخت توی بازی قایم باشک که میگه میخوام کجا برم قایم بشم و میگه تو هم بگو کجا قایم شدی تا من بتونم پیدات کنم وگرنه می ترسم


عزیز دلم وقتی قایم میشی صداش بزن تا مطمئن باشه که هستی شاید میترسه مثل همون ترسای کوچولوییشون که از وقتی ما رو نمی دیدن می ترسیدن اره؟
الهه
4 مرداد 92 15:11
چه بازی خوبی. من تا حالا با آلا انجام ندادم. مرسی از پیشنهادهای همیشه خوبت دوستم.
دوست دارم غنچه شدن دیانا رو ببینم. غنچه فوق العاده خوش بویی خواهد بود


عزیزم مرسی از این همه لطفت ... حیف که نمیشه صحنه ها رو فیلم گرفت چون به دوربین حساسه و جو گیر میشه و بعد هم میخواد زود فیلمش رو همون جا ببینه!!!!!!!!!! دیانای دیگه!!!!!!!
الهه
4 مرداد 92 15:18
زینب جانم من هر روز سر می زنم فقط کامنت گذاشتن هام کم شده. بی نهایت از خوندن مطالبت لذت می برم و استفاده می کنم. مرسی که برای ما می نویسی دوستم


قربونت بشم عزیزم من هم هر روز به سایتت سر می زنم عزیزم
رومینا
5 مرداد 92 18:16
سلام خوب هستید؟ من وبلاگ شما رو همیشه دنبال میکنم و استفاده میبرم از نظر من شما یه مادر نمونه هستید . باور کنید وقتی دیدم که شعر های حافظ و شاهنامه رو برای دیانا میخونید خیلی خوشم اومد اولین مادری رو دیدم که اینقدر تو تربیت فرزندش کوشا هست . من فقط یه سوال داشتم الان پسر من 1 سالش هست از همین الان من میتونم این کارها رو انجام بدم یا زود هست ؟

عزیز دلم متشکرم از این همه لطف. من سعیم را می کنم ولی گل بی عیب فقط خدا است. با توجه به روحیات و سن و سال پسر گلتون میتونید این ها رو تعدیل کنید و اجرا کنید خودت بهتر میدونی که هر مادری بهتر از هر کس دیگه ای میدونه که بچه اش چی دوست داره و چطوره میشه به کاری ترغیبش کرد
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد