دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

زنگ نقاشی و کاردستی

1392/3/23 15:57
نویسنده : زینب
3,093 بازدید
اشتراک گذاری

هر چیزی که دم دستم می رسد را اول کمی بررسی می کنم از زباله ای که قرار است دور ریخته شود تا هر کاغذ پاره و جعبه ای ... شاید بتوانم از آن برای بازی دخترکم استفاده کنم. دیروز پوستهای پسته توجه ام را جلب کرد. آنها را در ظرفی ریختم و به دیانا دادم تا با آنها بازی کند. کمی با آنها شکل ساخت و بعد گفت" مامان باهاشون بازی کردم تمام شد" . به کمک هم بساط نقاشی را پهن کردیم و مقوایی و قدری رنگ خوراکی و چسب و همین پوستهای پسته که دیانا ظرفی پاستای خشک و ذرت هم به آنها اضافه کرد.


دخترم شروع به کار کرد. دانه هایش را روی مقوا می چسباند و رنگشان می کرد و مثل همیشه از من میخواست که دستی برسانم و خودم را وارد جریان بازی اش کنم.

هر چه بود از رنگها و ترکیب کردنشان بیشتر لذت می برد. به آشپزخانه رفتم و با یک ظرف غذای یک بار مصرف استفاده شده برگشتم.

رنگ کردن اشیا مختلف با جنسهای متفاوت هم لذتی دارد. و صد البته در ادامه کار مثل همیشه شروع به رنگ کردن دست و پاهایش کرد.

و بعد آنها را با دستمال کاغذی پاک می کرد که اینبار توجه اش به دستمال جلب شد که این همه رنگ گرفته بود.دستمالی دیگر برداشت و آن را پهن کرد و با قلم مو و رنگ به جانش افتاد و انگار این قلم مو نمی توانست خواسته اش را برآورده کند، رنگ را روی دستمال چپه کرد و دستمال را تا زد.

رنگها از دستمال بیرون می زدند و باز دستمال را با تمام وجود به پاهای کوچکش می کشید. (حالا دریافتید که چرا بیشتر از رنگهای خوراکی استفاده می کنم چون شستن گواش بسیار سخت تر است و تقریبا با یک بار حمام رفتن از پوست لطیفش پاک نمی شود).

حالا احساس بهتری داشت ساعتی را هم در حمام به شستن و آب بازی گذارند و بعد بازی تمام شد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

سوده
23 خرداد 92 16:40
خیلی خوب است ماشاالله به شما مادر خوش ذوق و دختر خلاقتون . راستی رنگ خوراکی رو چه جوری تهیه کنم ؟ آیا میشه از رنگهای انگشتی که توی بازار هست هم برای بچه های کوچکتر استفاده کرد؟


رنگ خوراکی رو با کمی آرد و آب و چند قطره رنگ خوراکی میشه درست کرد و هم رنگهای انگشتی رو در کمی آب حل کنید تا راحت تر مورد استفاده قرار بگیرند
مامان رادمهر
25 خرداد 92 0:19
سلام وبتون خیلی مفیده با افتخار لینک شدین
البته پسرم هنوز خیلی کوچیکه ولی بعدا حتما از مطالبتون استفاده میکنم-مرسی


موفق باشید عزیزم
طاهره
25 خرداد 92 8:23
سلام خاله .ماشاء اله ب این همه فعالیت مفید یک سوال داشتم اینکه شما اجازه میدید دیانا برایخودش هرکاری بکنه وقتی میرید بیرون و خونه اقاوام و دوستان . با انتظاری که اونا دارند و نمی خوان خونشون کثیف بشه یا جواب کنجکاوی بچه شما رو با از دست دادن وسایلشون بدن چه می کنید ؟؟؟؟؟؟
مامان نیایش
25 خرداد 92 12:46
سميه
29 خرداد 92 10:42
سلام مامان زينب فعال و خلاق من شما رو تحسين مي كنم ولي يه سوال دارم اون هم اين كه چه جوري با اين همه وقتي كه براي دخترتون مي زارين به كارهاي ديگه مي رسين ؟ آخه من شاغلم و ساعت 3 يا 3و نيم مي رم خونه و اصلا جون برام نميمونه و هميشه هم عقب هستم . و سوال بعد اين كه دختر من 12 ماه داره وقتي كه بعضي وسايل رو مي بره تودهنش من عصباني مي شم و ميگم نخور اون خيلي از اين كار من عصبي ميشهه من بايد چيكار كنم بزارم هر چي خواست بزاره تو دهنش؟ جوابم رو تو ميل بدين لطفا من منتظرم

سلام سمیه جان راستش من یک مادر خانه دار هستم و تجربه شما را ندارم حتما خسته می شوید وقتی از بیرون می آیید و نیاز به استراحت بیشترید دارید. عزیزم من مشاور نیستم ولی تجربه من به من میگه که شاید بهتر باشه چیزهایی رو به دختر گلتون بدین که بتونه اونها رو به دهانش ببره و اونها رو تمیز نگه دارین و یا حداقل هر شب بشویید. این می تونه مثل یک بازی باشه و حتی خودتون هم باهاش اینکار رو بکنین چون همینجور که دیدید با دعوا کردن نتیجه عکس می گیریم!!! موفق باشین عزیزم
الهه
29 خرداد 92 22:09
زینب جانم مثل همیشه عااااالی.
آلا هم عاشق رنگ کردن دست و پاشه.
زینب دیانا هم از تو می خواد تو تمام بازی هاش شرکت کنی؟ من تلاش می کنم پا به پای آلا باشم مخصوصآ که خودش خیلی اصرار داره، اما یه وقتایی کم میارم! هم توان بدنی، هم زمان برای خودم هم انرژی

دوستم لطفآ هر زمان فرصت کردی وبلاگ های قبلی آلا رو پاک کن از کنار صفحه ات و این سایت جدیدم رو وارد کن. مرسی ازت

خیلی دلم براتون تنگ شده آلای گل رو هزارتا ببوس از طرف من... دیانا همچنان مایل است که من دخیل باشم در بازی هایش ولی بیشتر سعی می کنم که با توصیف آنچه که او انجام می دهد یا تنها ماندن در کنارش و خواندن کتاب و در نهایت بردن دستی در کارش میل او را فروکش کنم ... راستش من هم گاهی کم می آورم و نیاز بیشتری به تنهایی دارم.
arnika
31 خرداد 92 16:02
che shiriiiin!
vaghean in lahzeha faramooshnashodani va tekrar nashodani hastand!



مرسی عزیزم. موفق باشی
مامانی(برای دخترم زهرا)
29 اردیبهشت 93 6:39
میتونین از استخوانهای مرغ استفاده کنید خوب بشورینش واز دیانا بپرسین چه شکلی رو میشه با این استخوانها در آورد ی پیرمرد تو ی مستند شکل های بسیار زیبا با این چیزا ساخته بود و نمایشگاه زده بود گفت من فقط دیدم به این وسایل فرق میکنه
زینب
پاسخ
جالبه ...مرسی از راهنمایی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد