دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

آموزش شکل ها و رنگ ها

1390/6/3 16:20
نویسنده : زینب
12,562 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی زود فهمیدم که دیانا شکل ها را بهتر و زودتر از رنگها یاد می گیرد البته دلیل این نمی دانم ولی من هم از این مساله استفاده کردم و شروع به آموزش اشکال کردم. کمتر از یک سال داشت و من در دفتری که برایش تهیه کرده بودم شکل ها را می کشیدم و نامشان را کنارش می نوشتم و با صدای می خواندم این شده بود یک بازی بسیار سرگرم کننده برای ما. شکل میوه ها و حیوانات و اشکال هندسی گاهی بیشتر کلمات را می نوشتم و اسم ها را یادش میدادم. خودش هم خیلی لذت می برد. یکسری اشکال هندسی را با فوم درست کردم و حتی بعضی از آنها را مثل پازل برش زدم و بعد کنار هم می گذاشتم و دیانا خیلی با آنها بازی می کند.

 

حالا دیانا بیشتر اشکال هندسی را می شناسد و در هر اسباب بازی و یا تصویر کتاب و تابلوهای خیابان دنبال دایره و مثلث و حتی ذوذنقه می گردد.

دیانا به عکس علاقه زیادی دارد عکس آدم ها و حیوانات را بیشتر دوست دارد. از یک مجله قدیمی تعدادی تصویر دختربچه ها که لباسهای شاد و خوشرنگی به تن داشتند جدا کردم و از آنها برای آموزش رنگها استفاده کردم که واقعا مفید بود و مورد توجه دیانا قرار گرفت. البته یک کار دیگر هم برای آموزش رنگها و شکل ها انجام دادم و آن این بود که همه چیز را برایش شرح می دادم و می دهم.مثلا" این توپ گرد و قرمز را بگیر" یا " آن مکعب سبز را به من بده" و ...

حالا دیانا خودش می پرسد" این چه رنگیه؟" " شال مامان چه رنگیه؟" یا "این چه شکلیه؟"

 

البته در این میان کارتهای آموزشی زیادی خریداری کردم که شما هم می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید. انواع کارتهای آموزشی شکل حیوانات میوه ها ماشین لباس و حتی مفاهیمی چون بالا و پایین و چپ و راست و داخل و خارج و ...

در این مدت از کامپیوتر هم استفاده فراوان کرده ام. با استفاده از نرم افزار POWER POINT اسلایدهای فراوانی درست کرده ام که همه را بر اساس روش پرفسور شیچیدا به دیانا نشان داده ام. موضوع این اسلایدها همه چیز است. از حیوانات و اشیا و میوه و سبزی گرفته تا کلمه و ریاضی و رنگها و مفاهیم. در پست های بعدی راجع به نحوه نشان دادن آنها به کودک توضیح خواهم داد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مجله اینترنتی کودک من
3 شهریور 90 16:38
وب فوق العاده ای دارید.افرین به شما مامان باحوصله.


متشکرم پیروز باشید
بهارک
3 شهریور 90 22:21
سلام..
طراحي عكس وقالب وبلاگ..
خوشحال ميشم به ما سر بزنيد..ممنون ميشم مارو لينك كنيد..


متشکرم لینک یادتون نره حتما به ما بازم سر بزنید
نی نی توپولی
20 مهر 90 13:40
خانم زینب ممنون از سایت مفیدتون استفاده کردم


خواهش می کنم عزیزم خوشحالم
مامانه میکاییل
22 آذر 90 9:56
زینب جون
از وبلاگتون خیلی خوشم اومد حتمان از مطالبت استفاده می کنم ، میکاییله من سه ماهش تموم شده چه چیزی رو پیشنهاد می کنی باهاش کار کنم ؟؟؟
ممنونم


میتونی باهاش شکل ها و کلمات و حتی ریاضی کار کنی مثلا روی کارت در اندازه A4 یا نصف آن دایره های قرمز بکش و اینطوری اعداد را بهش یاد بده در اولین فرصت حتما مطالب مورد استفاده ات را خواهم گذاشت
مامان سيده مريم
21 دی 90 9:22
سلام زينب جان واقعا خسته نباشيد دختر من 1سال و 1ماهشه واقعا نميدونم چي بهش ياد بدم حتي نميدونم وقتي اذيت ميكنه يا خراب كاري ميكنه چطور باهاش برخورد كنم زود اعصابمو خورد ميكنه خواهش ميكنم كمكم كن كه چه چيزهاي الان تو اين سن بايد به دخترم ياد بدم دوست دارم همه چيزو بهش ياد بدم خيلي ممنونم موفق باشي


دوست عزیز مهمترین چیز در آموزش بچه ها فقط آرامش شما و بازی کردن با او و عشق بی قید و شرط نسبت به کودکتان است . هیچ توقعی از او نداشته باشید و فقط دوستش داشته باشید و باهاش بازی کنید و در قالب بازی می توانید حیوانات رنگها و حتی شمارش اعداد و ... را آموزش دهید ولی مهمترین چیز شارژ کردن بچه است یعنی اینکه او لبریز از عشق و شادی باشه
دوست
15 اسفند 90 19:58
چرا آپ نمیکنی؟
مامان یزدان گلی
11 اردیبهشت 91 12:51
خانم زینب وبلاگتون عالیه خیلی واسه کودکم استفاده میکنم بییاین دوباره برامون بنویسید ممنون
یک مامان
3 خرداد 91 17:43
سلام زینب عزیز یک سوال شما مشهد زندگی میکنید ؟ اخه منم مشهدیم ولی یکم اون ور تر زندگی میکنم تربت حیدریه یک نینی 8 ماهه ( حسام ) دارم اگه میشه یکم راهنماییم کنید برای بازی و هوش موفق باشید


عزیزم بیشتر آموزشهای گفته شده در وب رو میتونی در حد و اندازه نی نی تون پیاده کنی فکر نمی کنم محدودیت خاصی داشته باشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد