دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره

زنگ تجربه

کتاب یار همیشه مهربان

1390/5/30 12:34
نویسنده : زینب
3,018 بازدید
اشتراک گذاری

قبل از اینکه دیانا به دنیا بیاید چند تا کتاب لالایی گرفتم و برایش می خواندم. وقتی هم دنیا آمد از دو ماهگی برایش کتاب می خواندم. کنارش دراز می کشیدم و یک کتاب با متن ساده و شکل های مشخص و رنگی بالای سرمان می گرفتم و بلند می خواندم. او با چشمهایش دنبال می کرد و من مطمئن هستم که خیلی خوب گوش می کرد و گاهی ابراز احساسات می کرد. بعد از مدتی که کتاب تازگی اش را از دست میداد کتاب جدیدی به دست می گرفتم . حالا یک قفسه از کتابخانه خانه مان به دیانا اختصاص دارد و گاهی شوهرم به شوخی می گوید که کتابهای دیانا در عرض این نوزده ماه از کل کتابهای ما دو نفر بیشتر است. دیانا با حوصله کتابها را گوش می کند و انتهای جملات و ابیات را با من تکرار می کند و این نشان میدهد که مطالب زیادی را در حافظه دارد.

کتاب خواندن فرصت خوبی به ما میدهد که با آرامش در کنارم باشیم و من به کمک کتاب ها کلی مطالب جدید به دیانا آموزش میدهم. معمولا قبل از خواب عصر و شب کتاب می خوانیم و دیانا به این برنامه علاقه فراوان دارد.

خوشبختانه این روزها به کتاب کودک اهمیت زیادی داده می شود و نویسندگان کودک تلاش زیادی می کنند تا مطالب مرتبط با بچه ها را به خوبی در قالب شعر و داستان در کتاب ها بیاورند و حتی کتابهای ترجمه شده هم جایگاه بسیار خوبی دارند. اگر تا به حال فکر می کردید که هنوز خیلی برای کتاب زوده است دست به کار شوید و به کتاب فروشی ها سری بزنید و بعد خودتان خواهد دید که کودکتان را چقدر خوشحال می کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان آناهل
9 مهر 90 10:04
واقعا آفرین . منم همیشه فکر میکردم اولین کارم راه انداختن یه کتابخانه برا آناهله. اما فعلا که کتابهاش رو بعد از یه بار خوندن پاره میکنه. میدونم بعد از یه وقفه 2-3ماهه درست میشه.


خیلی خوبه که مامان آناهل جون اینقدر خوش فکره خوب دیگه پاره کردن کتاب هم خالی از لطف نیست
مامان مبینا
23 بهمن 90 2:28
زینب جان یه نفس دارم همه ی مطالب وبلاگتون رو می خونم و لذت می برم و از جربیاتی که می دونم بی زحمت بدست نیاوردی استفاده می کنم/
ممنون
من برای خرید کتاب برای مبینا یکم ناواردم میشه راهنماییم کنید که از کجا باید کتاب های مخصوص سنش رو پیدا کنم/از وقتی بدنیا اومد براش کتاب می خوندم ولی بیشتر دوست دارم کتاب هایی رو پیدا کنم که مناسب سنش باشه/مثلا کتاب شنل قرمزی فکر نمی کنم که برای این سنش مناسب باشه


niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد