دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره

زنگ تجربه

کودک ایده پرداز

1391/3/4 8:59
نویسنده : زینب
2,606 بازدید
اشتراک گذاری

اگر با دقت به حرفهای بچه ها گوش کنیم میتوانیم ایده های خوبی برای بازی با آنها بگیریم. یک کودک بهتر از هر کسی میداند که چه چیزهایی را دوست دارد. دیروز عصر دیانا گفت: مامان بیا عکس بگیریم. انگار جرقه ای در ذهن من زده شد. خیلی استقبال کردم وقتی دوربین را برداشتم دیدم دیانا با چند تا از عروسکهایش روی مبل نشست. خوب من تصمیم داشتم دوربین را به دخترم بدهم تا او عکس بگیرد. اول چند تا عکس از او و عروسکهایش گرفتم و بعد دوربین را به دستش دادم. و به او نشان دادم که چطوری عکس بگیرد و بعد به او می گفتم که از تلوزیون عکس بگیر یا از بارنی (عروسک دیانا) و او چقدر دوربین را به اجسام نزدیک می کرد و عکس می گرفت و البته همین سوژه ای شد برای ادامه بازی. بعد از عکاسی عکسهایی را گرفته بود نشانش دادم و چون هیچ کدام واضح نبود از او می پرسیدم که این چیه؟ از کجای عروس عکس گرفتی و ... . میشد برق شادی را در چشمان دیانای کوچکم دید وقتی که با رضایت عکسهایش را نگاه می کرد.

بعد می خواستم ظرف بشویم. این روزها هر وقت به آشپزخانه می روم دیانا دنبالم می آید و می گوید " میشه بغلم کنی؟" . ولی اینبار دخترم را در شستن ظرفها دخیل کردم. چهارپایه ای گذاشتم و او در کنار من شروع کرد به آب بازی و شستن ظرفها. اینقدر قشنگ این کار را انجام میداد که باورم نمیشد این دستهای توانمند، دستهای کوچک یک دختر دو سال و چهار ماهه است. سبد ظرف را پر کرد و البته یک دست لباس کامل هم عوض کرد و اطراف سینک را هم حسابی خیس کرد اما تمام اینها به حس اعتماد به نفسی که نسیبش شد می ارزید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

بابای ملیسا
4 خرداد 91 11:55
سلام . بازم مثل همیشه وبلاگتون زیبا و قشنگ به روز شده . ملیسا خانم منتظر شماست تا عکسهای جدیدش رو ببینید و با گذاشتن نظر خودتون هر چند کوتاه خوشحالش کنید . منتظرتون هستیم .
بهـــــــــــــار
4 خرداد 91 22:12
سلام چه مامانه خوبی هستید چه حوصله ای افرین


مرسی عزیزم
خانم معلم بندری
5 خرداد 91 18:55
سلام زینب جان
خیلی خیلی خیلی از آشناییتون خوشحالم
باعث افتخارمه که با شما در این دنیای مجازی ارتباط داشته باشم
خوش به حال این نی نی آی کیو که مامان به این خلاقی داره


مرسی عزیزم که به من سر زدی خیلی خوشحال شدم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد