دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 13 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

زنگ تجربه

آموزش زبان های خارجه

1390/12/16 8:19
نویسنده : زینب
4,291 بازدید
اشتراک گذاری

هنوز دخترم یک سال نداشت که من برایش موسیقی انگلیسی می گذاشتم.( البته یک سری ترانه های کودکانه از مجموعه simply kids که سعی می کنم در پست های بعدی تعدادی از آنها را برای دانلود بگذارم.) و بعد متن چند تایی از آنها را که دخترم بیشتر دوست داشت از اینترنت پیدا کردم و یاد گرفتم تا مثل ترانه های کودکانه فارسی برایش بخوانم. گاهی هم در خانه با او انگلیسی حرف میزدم. البته به صورت خیلی کوتاه و قبل از صحبت کردن به او می گفتم که دارم انگلیسی صحبت می کنم. بعد از یک سالگی که زمانهای کوتاهی برایش برنامه تلوزیون می گذاشتم از سی دی های بی بی انیشتن شروع کردم که گاهی در آنها جمله های کوتاه انگلیسی گفته می شد. و بعد هم سی دی های your baby can read را می گذاشتم و البته هنوز هم برایش می گذارم. در موقع پخش این برنامه دیانا را تنها نمی گذاشتم و با او همراهی می کردم با هم بازی می کردیم کلمات را تکرار می کردم و به او با اشاره نشان میدادم که منظورم چیست و یا حتی معنی آنها را به او می گفتم. و باز هم ترانه های این مجموعه ها را با دیانا گوش می کردم و یاد می گرفتم و برایش می خواندم. و حالا هم به تمام سی دی های قبلی دی وی دی های بارنی دایناسور بنفش را اضافه کرده ام که پر از مکالمات انگلیسی است و چقدر هم دیانا دوست دارد. قبل از شروع تماشای تلوزیون از اسلایدهای انگلیسی هم استفاده می کردم و البته اگر کتابهای انگلیسی هم پیدا می کردم برایش می خواندم. حالا گوش دیانا به زبان انگلیسی بسیار حساس شده و می تواند کلمات را بفهمد و حتی از من معنی آنها رو می پرسد. و حتی معنی خیلی از آنها را میداند و می گوید.

حالا مدتی است که تصمیم گرفته ام که با دیانا فرانسه کار کنم و چون از این زبان چیزی نمیدانستم اول از خودم شروع کردم و دارم زبان فرانسه یاد می گیرم. سایتهای مختلفی برای آموزش زبان هستند که بعضی از آنها خیلی مفیدند و من با کمک اینها برای دیانا اسلاید درست می کنم و با هم زبان فرانسه یاد می گیریم. ( در اولین فرصت اسلایدهای فرانسه را خواهم گذاشت.)

 http://www.chillola.com

http://www.livemocha.com/

به نظر من چند چیز در آموزش زبان های خارجه به کودکان مهم است. اول اینکه وقتی برای کودک برنامه ای می گذارید و یا موسیقی ای به زبان دیگر پخش می کنید حتما برایش توضیح دهید که این به چه زبانی است . و اگر می خواهید مثلا زبان انگلیسی را آموزش بدهید بهتر است از سی دی های زبان انگلیسی استفاده کنید. چون بچه ها به اندازه کافی در فضای فارسی هستند و آن را می شنوند و اما در کشور ما شنیدن زبان انگلیسی بسیار محدود است و تنها می توان از طریق برنامه های تلوزیون آن را شنید. شاید بهتر باشد که برنامه ها با زبان فارسی را کمتر کنید تا گوش کودکتان به شنیدن زبان انگلیسی هم عادت کند. و از همه مهمتر که برای آموزش هر چیز به کودکتان اول از خودتان شروع کنید و آمال و آرزوهای خود را به او تحمیل نکنید و نکته آخر اینکه همه اینها فقط و فقط بازی است و کودک باید از آنها لذت ببرد و شاد باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان علي
17 اسفند 90 12:34
دستت درد نكنه ... عالي بود عزيزم
سحر مامان امیر
17 اسفند 90 15:17
افرین مامان فعال و زرنگ
منم با امیر عربی کار میکنم پسرم عربی رو عالی حرف میزنه و میفهمه
منم ان شا الله زبان انگلیسی رو باهاش شروع خواهم کرد

زینب جون هر چی انگلیسی هم داشتی واسمون بزار
بوس واسه خودت و دیانا گلی

عزیزم میشه به ما هم یاد بدی چه جوری به پسر گلت عربی یاد دادی؟ مرسی



مامان آرال
22 اسفند 90 20:03
سلام خانومی بازم میخوام از مطالب مفیدی که گذاشتین تشکر کنم خیلی عالیه بازم ممنون.


خواهش میکنم عزیزم
هدیه جووووووووووووووون
24 اسفند 90 20:27
ممنونم خیلی مفید بود


خواهش میکنم عزیزم
الهه
12 فروردین 91 10:35
مرسی از لینک ها! منم کلاس فرانسه میرم که یه بخشیش به خاطر آلاست!
منم واسه آلا سی دی های انگلیسی میذارم و با هم کتاب هم می خونیم! آلاحدود 7-8 تا کلمه به انگلیسی بلده. البته با توجه به اینکه آلا کلآ کم صحبت می کنه ( یه کم بیشتر از 10 تا کلمه فارسی) به نظرم پیشرفتش خوب بوده.
راستی با اجازه سحر جون من جوابتو میدم. سحر خودش عربه، به خاطر همین با حرف زدن به پسرش عربی یاد داده

مرسی عزیزم از نظرات خوبت و امیدوارم در سال جدید بیشتر با هم ارتباط داشته باشیم
ملی مامان میکاییل
15 فروردین 91 23:14
سلام مامان فعال واقعان کارت قابله تحسینه ، بچه ها سریعتر ار چیزی که ما فکر می کنیم زبان یاد می گیرن ، اما سوالی که ذهنم رو مشغول می کنه اینه که چند زبانی بچه رو گیچ نمی کنه ؟؟؟


بر اساس آموزشهای نیمکره راست ...نه عزیزم
مامان آروشا
22 فروردین 91 17:24
سلام زینب جان واقعا خوش به حال دیانا با این مامان خوبش
بهت حسودیم میشه آخه من خیلی تنبلم ولی تصمیم دارم منم شروع کنم دخترم الان 7 ماهشه دیر که نشده؟


نه عزیزم ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است....
مامان آروشا
22 فروردین 91 17:27
زینب جان میشه دانلود موسیقی های انگلیسی رو برامون بزاری ممنون ازت دیانا گلی رو ببوس
سارا
25 شهریور 91 17:31
سلام
وبلاگتون عالیه، ممنون از اطلاعات مفیدی که گذاشتید.
من با اجازه لینکتون کردم.


متشکرم عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد