دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

جعبه خلاقیت

1390/11/12 8:21
نویسنده : زینب
3,001 بازدید
اشتراک گذاری

کودکتان در هر سنی که باشد همیشه چیزهایی وجود دارد که برایش جالب باشد و قوه تفکر و تخیلش را بکار گیرد. فقط کافی است کمی خلاق باشید و به رفتارهای او توجه کنید و مواردی که میتواند برایش سرگرم کننده باشد را پیدا کنید.

برای نوزادان و نوباوه ها که بیشتر با دیدن و گاهی با لمس کردن اشیا لدت می برند می توانید به عنوان مثال یک جعبه از اشیا و مواد خوراکی زرد، قرمز، آبی و ... تهیه کنید و به آنها نشان دهید. " این قرمزه ... یک مداد قرمز و این زرده ... یک موز زرد و ..." یا میتوانید یک سری اشیا را که نام آنها با حرف مشخصی شروع می شود در یک جعبه داشته باشید و با نشان دادن آنها به کودک نام آنها را بگویید و حرف اول را با تاکید تکرار کنید تا به این ترتیب کودک آن صدا را تشخیص دهد و یاد بگیرد و همچنین برایش بسیار جذاب خواهد بود هم دیدن شئی و هم دیدن حالت صورت و نحوه بیان شما. مثلا: این یک مداد...ممممممم مداد یا (عکس یک مرغ را نشان دهید) این یک مرغ... مممم مرغ.

برای کودکان بالای یک سال بهتر است از اشیایی استفاده کنید که بتوانند در دست بگیرند و با آنها سرگرم شوند. بهتر است در زمان بازی کودک را تنها نگذارید. یک مسواک تمیز، لیوانها و بشقابهای کاغذی، قاشقهای یکبار مصرف، یک گلوله کاموا، یک نوار کاست خراب، تعدادی چوب بستنی، نوار سربی ته پرده ،چوب کبریت، چراغ قوه، آینه و ... میتواند برای کودک خیلی هیجان انگیز باشد. من برای بچه های بزرگتر (بالای دو سال) واشرهای پلاستیکی و یا حلقه های تزئینی را هم پیشنهاد می کنم تا با به نخ کشیدن آنها انگشتان کودک قوی شود. همچنین ماکارونی های شکل دار و آهن ربا و زیپ درشت و دکمه و کاشی و تیله و حتی یک قیچی مخصوص کودک برای بریدن کاغذ هم میتواند برایشان جالب باشد.

بهتر است این وسایل را در دسترس کودک قرار ندهید تا جذابیت آنها حفظ شود و حتما در کنارش باشید چون ممکن است خطرناک باشد

دوستان عزیز اگر برای جعبه خلاقیت ایده های دیگری دارید در قسمت نظرات بیان کنید تا در وبلاگ نی نی آی کیو با ذکر نامتان مطرح شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامی کسرا
12 بهمن 90 11:47
سلام مامانی کوشا . بسرم دوساله هست من براش بن بن بن انگلیسی گرفتم ومیخوام باهاش کارکنم به نظرتون چطوره؟من شیرازم واینجا از کلاسای بچه ها خبری نیست.چه جوری شروع کنم وچه کتابایی وچه فلشهایی؟ ممنون میشم باسخم روبدید


سلام عزیزم خیلی خوبه که میخوای به پسر گلت زبان یاد بدی. خوب اینجا هم که من هستم یعنی مشهد از کلاس خبری نیست ولی میتونی خودت فلش کارت درست کنی و یا با نرم افزار پاور پونت درست کنی به این وب هم بری کمکت میکنهhttp://littlealagrowingup.blogfa.com/
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد