دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

زنگ تجربه

رویای قطب!!!

1393/4/16 8:24
نویسنده : زینب
2,581 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی وقت است که می دانم دخترکم عاشق قطب و فضا است. درباره این دو مقوله بسیار صحبت می کنیم و میخوانیم ( البته قطب را بیشتر می خوانیم چون کتابهای راجع به فضا برای سن دخترکم خیلی سنگین به نظر می آید به جز معدودی) . اما میزان علاقمندی دیانا وقتی برایم مشخص شد که یک روز صبح از خواب بیدار شد و با گریه سر میز صبحانه نشست...

هنوز داشتم او را ناز و بوس صبحگاهی!!! می کردم و میخواستم راهی توالتش کنم که هق هق گریه اش امان حرف زدنش نمی داد و من نمی فهمیدم سر صبح چه شده است که دخترکم اینگونه اشک می ریزد...

دیانا: ( با همان هق هق گریه) مامان  دوست دارم برم مسافرت... برم قطب

مامان: قطب!!!!!!!!

دیانا: آره من دلم میخواد خرسهای قطبی رو از نزدیک ببینم ...تازه قطب جنوب هم برم پنگوئن ببینم... تو و بابا چرا تا حالا نرفتید قطب مگه دوست نداشتین؟؟؟؟؟

مامان: چرا عزیزم دوست داشتیم ولی نشده ...(همان لحظه هزار فکر به ذهنم رسید اصلا تا به حال این خواسته و آرزوی من بوده است؟ من همیشه شنیدن و دیدن از قطب را دوست داشتم ولی یکبار هم به ذهنم نرسید که قطب هم می شود رفت...شاید آنقدر بحث مسایل مالی اش برایم سنگین بوده که به خودم اجازه ندادم حتی یک بار هم به آن فکر کنم یا آرزویش را داشته باشم...)

دیانا: اشکال نداره شما نرفتید ولی من دوست دارم برم...و( باز هم گریه)

و این قصه ادامه دارد...هر وقت راجع به سفر حرف می زنیم دیانا فقط میخواهد به قطب برود در کمال جدیت!!!

برایت بهترینها را آرزو دارم شیرین من ...می دانم و باور دارم که به خواسته ات خواهی رسید...

پسندها (8)

نظرات (16)

مامانی(برای دخترم زهرا)
16 تیر 93 10:42
شاید یک روز آنقدر این کار ارزان و آسان شود که فکرش را هم نکنیم به هر حال تا آرزویی نباشد تلاشی رخ نمی دهد که پیشرفت رخ دهد شاید دیانا همان کس باشد که جهان را متحول می کند
زینب
پاسخ
arnika
16 تیر 93 12:24
واقعا قطب رفتن به همون گرونیه که فکر می کنی. چون تمام وسایلش ویژه هست. لباس هایی که برای اونجا رفتن باید تهیه کنی خیلی گرونه چون باید حتما از ‍پوست حیوانات باشه (بیچاره حیوونا) ایشالا که یه روز می ری خاله جون
زینب
پاسخ
بببببببببله... مرسی عزیزم
مامانی
16 تیر 93 14:24
ایشالا به همه آرزوهای کوچیک و بزرگت برسی
زینب
پاسخ
مرسی عزیزم
مریم(مامان کیان)
16 تیر 93 17:42
وای خدای من بچه های امروز عجب رویاهایی دارن ما وقتی 4 ساله بودیم آخر رویامون برای سفر شهر بازی بود
زینب
پاسخ
مریم(مامان کیان)
16 تیر 93 17:43
البته زینب جون از یه مامان آگاه و فهمیده مثل شما چنین دختری هم انتظار میره
زینب
پاسخ
غزل
17 تیر 93 10:57
چشمان کوچک و دیدگاهای بزرگ و قلب کوچک و آرزوهای بزرگ این است حاصل تربیت و آموزش صحیح خسته نباشی مامان خلاق و نمونه امید که دستهای کوچکش همه آرزوهای بزرگش را لمس کند.
زینب
پاسخ
سپاس
مامانی(برای دخترم زهرا)
25 تیر 93 11:24
سلام عزیزم نه ولی قصدش رو داریم سوای از اینکه عرف منطقه ایجاب میکنه به نظرم سن بچه ها به هم نزدیک باشه برای هم قابل درکترن...
زینب
پاسخ
برقرار باشید و شادمان همیشه
مامانی(برای دخترم زهرا)
26 تیر 93 11:26
ممنون عزیزم همچنین
زینب
پاسخ
فاطمه
29 تیر 93 1:16
سلام زینب خانم خوندن وبلاگتون منو تشویق کرد تا منم یه وبلاگ برای دخترم درست کنم تا خاطره ها و تجربه هامونو ثبت کنیم و شما مسبب این امر بودید ازتون متشکرم. یه سوال هم داشتم برای آپلود عکس: کیفیت عکسهاتون خوبه چطور سایزشونو کم می کنی. سایز عکسهای من خیلی بالاست و آپلود نمیشن؟
زینب
پاسخ
با استفاده از نرم افزار پیکچر منیجر افیس سایزشون رو کم کنید...microsoft office picture manager
شهرزاد مامان آریابد
30 تیر 93 2:22
وای رویای شیرینی ... منم غرق شدم تووش. واقعا شاید به همون دلیل که گفتی منم تا حالا اجازه ی رویاپردازی ام به خودم نداده بودم اما الان کلی لذت بردم از فکر کردن بهش. راستش توو فیلمایی که میگیریم(خارجی منظورمه)همیشه اونایی که یه جورایی موضوعش به قطب مربوط میشه مثلا توو قطب گیر میفتن و اینا رو خیلی دوست دارم اما تا حالا از این دید که خودم بخوام یه روزی برم بهش نگاه نکرده بودم. امیدوارم رویای دیانا به حقیقت بپیونده روزی...
زینب
پاسخ
مامان پارسا
30 تیر 93 10:29
سلام زینب جان من از شماخیلی چیزایادگرفتم ومهمترازهمه باحوصله بودنتون سرمشقم بوده وهست.همیشه و هرروزازتجربه هاتون چیزجدید یادمیگیرم وبکارمیبرم منتظرفعالیتهای جدید دیانافرشته کوچولوی قطبی هستیم
زینب
پاسخ
موفق باشی دوستم
مامان فريبا
2 مرداد 93 8:59
الهی فداش بشم با این رویاهای دور و درازش. راس میگی زینبم منم هیچوقت آرزوی رفتن به قطب نداشته م. از بس بچه های ما این روزا آگاهن، نه تنها به دور و برشون که به اونور دنیا هم. به لطف مامان آگاهی که تو باشی عزیزم. ایشالا به آرزوی قشنگت میرسی دیاناجونم. میبوسمت خاله و تو زینبم رو. منو ببخش برای لینک، واقعاً خودمم نمیدونم کی و چه جوری پریده بود. همین کنج دلمی عزیزممممممم
زینب
پاسخ
امیدوارم گل دختر و گل پسر شما هم به همه آرزوهای زیبای کوچک و بزرگشان برسند...ببخشید که برای لینک گفتم شاید که نه مطمدن هستم همه ای از سر دلتنگی بود...خیلی دلم هواتو کرده...شاد باشی دوستم
نسترن
2 مرداد 93 10:46
سلام زینب جون.ببخشید که اینجا سوالم رو می پرسم،من یک نوزاد 26 روزه دارم که خیلی دلدرد می گیره با اینکه من هیچ چیز نفاخ نمی خورم و بعد از هر وعده غذایی عرق نعنا هم می خورم به نظرت چکار کنم؟و دیگه اینکه گرمی داره و صورتش و بدنش پر از جوش می شه من خودم عرق کاسنی و شاطره روزی 4 تا لیوان می خورم و گرمی هم کم می خورم برای رفع گرمیش چکار کنم؟متشکرم
زینب
پاسخ
عزیزم من اطلاعات خوبی ندارم اگه به جای شما بودم حتما همین کارها رو می کردم ولی بهتره از یک متخصص بپرسی... وب سایت دکتر روازاده یه سر بزن یا وب سایت آقای خدادادی ...یا از پزشک اطفال بپرس...موفق باشی
یاسمن
2 مرداد 93 13:12
سلام.چه وبلاگ خوشگلی.ایشاا... دختر کوچولوتونم همیشه سالم و سلامت زیر سایه تون باشه.اگه میشه به وبلاگ ما هم یه سری بزنیدو اگه دوست داشتید مارو هم پیوند کنید.ممنون http://mahdsadaf.blogfa.com/
زینب
پاسخ
شاد باشی دوستم
مامان شقایق
7 مرداد 93 0:15
سلام عزیزم.به خوندن تجربیات عالی و مادرانتون و خاطرات دخملیتون عادت کردم.پس کجایید؟؟؟؟؟
زینب
پاسخ
متشکرم که احوالپرسمان هستید... خدا رو شکر برقراریم فقط در سکوت ...حرفی نداریم
نگار
24 مهر 93 14:59
عاشق دخترتم...
زینب
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد