دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

آزمایش سبکی و سنگینی اجسام

1391/6/19 12:22
نویسنده : زینب
28,589 بازدید
اشتراک گذاری

کار سختی نیست و وسیله زیادی هم نمی خواهد. کافی است یک تشت آب در اختیار کودک قرار دهیم و بعد هر چیزی را که به دستمان می رسد به او بدهیم تا در تشت آبش بیاندازد و بعد نگاه های کنجکاوش را بررسی کنیم که با تعجب به اجسامی که روی سطح آب مانده اند خیره شده. جالب است که در مورد کودک من برداشتش این بود که همه چیز به زیر آب می روند و سعی زیاد می کرد تا با فشار دادن چوبها و اجسام سبک دیگر، آنها را به زیر آب فرو برد!!

وقتی از دیانا می پرسیدم چرا این جسم روی آب مانده است می گفت: چون دوست داره!!!!!


کمی بعد دیانا خودش به دنبال وسایل مختلف در اسباب بازی ها و مواد خوراکی می گشت و چیزهایی را می آورد و داخل تشت می ریخت.

عکس العمل بعضی از اشیا برای خودم هم تازگی داشت!!!

 

در واقع اگر بخواهیم تعریف درست تری از این آزمایش داشته باشیم باید بگوییم که مثلا چوب از آب سبک تر است و آهن از آب سنگین تر زیرا دلیل پایین رفتن یا روی آب ماندن اشیا تفاوت در چگالی های آنها است. اما من با دو کلمه سبک و سنگین رفتار اشیا را در آب توضیح دادم . نیاز به توضیح بیشتر نمی دیدم چون از حوصله کودکم خارج بود و بعد تجربه خودش را ارزشمندتر از توضیحاتم دیدم. شاید دید او درست تر باشد، اشیا دوست دارند روی آب بمانند!!! 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مامان آرشیدا
19 شهریور 91 10:56
آفرین به این همه ابتکار و خلاقیت ،واقعا عالیه !مدتها بود که دلم می خواست یه سایت گلچین از این تجربیات پیدا کنم که امروز به خواستم رسیدم .واقعا از وقتی که میذاریدو لطفی که می کنید ممنونم.


متشکرم لطف داری عزیزم
حسنا مامان ایلیا
19 شهریور 91 10:59
عزیزم وقتی میام وبلاگت می خونم واقعا لذت میبرم ماشالله به تو مامان بعدشم به دختر نازت ان شالله همیشه سالم باشه

لطف داری عزیزم. متشکرم
الهه
19 شهریور 91 15:35
کودک منطقی با جواب های منطقی

من دارم بزرگ و کوچک رو به آلا یاد میدم! عالمی داریم این چند روزه تو تشخیص بزرگ و کوچیک


فقط خدا میدونه چی تو سرشون میگذره. جوابهای توپ دارن واسمون...عزیزانم
ليلا
20 شهریور 91 17:29
وبلاگتون خيلي جالبه خسته نباشيد . لينكتون كردم . خوشحال مي شم به وبلاگ دخترم سر بزنيد و نظر بديد(آوينا عشق مامان و بابا)


مرسی عزیزم
مامان گیسوجون
21 شهریور 91 0:49
وای چقدر جالب خداییش اینهمه خلاقیت رو از کجا آوردی کاش پیشم بودی اینجوری دنیا مال من بود


عزیزم خودت تواناتری من به خدا کاری نمی کنم
فاطمه
24 شهریور 91 4:33
جالب بود
منم کم کم دارم آموزش هایی از این دست رو جلو میبرم.خوش به حال بچه هامون که بازی می کنند و یاد میگیرند.خوش به حال ما که با خوشحالی و کنجکاوی فرشته هامون حال میکنیم


اره واقعا خوش به حال ما
مریم
27 آبان 93 17:24
یه سوال! اگه یخ بزرگ رو بندازه تو آب و بگه یخ که سنگین چرا میاد روی اب چی می خواین جوابشو بدین؟ منظورم اینکه یخ کوچیک قالبی و یخ بزرگ (کاسه) رو بندازه و بگه چرا اون یخ بزرگ که سنگین تر روی اب وایستاد؟!! نمی دونم قاطی کردم یا واقعا ذهنم قفل شده!!!
زینب
پاسخ
خوبیش تو همینه که بازی بچه ها ما را هم به فکر وادارد...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد