دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 25 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 8 ماه و 7 روز سن داره

زنگ تجربه

لیست کتابهای پیشنهادی من

1391/1/25 12:17
نویسنده : زینب
6,826 بازدید
اشتراک گذاری

با نزدیک شدن به زمان نمایشگاه کتاب تهران بهتر دیدم لیست کتابهایی را که برای دیانا خریده ام و او هم خیلی آنها را دوست دارد در اختیار دوستان بگذارم. البته دوستان دیگر هم اینکار را انجام داده اند.

این کتابها را در زمان حال برای دیانا می خوانم یعنی وقتی که او دو سال و دو ماهش است. سعی می کنم گزیده ای از کتابهای قدیمی ترش هم بگذارم.

در این لیست کتابهای قدیمی هم خواهید دید که نمی دانم الان چاپ می شود یا نه. کتابهایی از سالهای 82 و 83 ( که این کتابها به خواهرزاده من تعلق دارد و حالا به دیانا رسیده) و همچنین خیلی قدیمی تر مربوط به دوره دبستان خودم (حدود 24 سال قبل). خوشحالم که کتابهایم را نگه داشته ام ولی باور کنید هیچ گاه فکر نمی کردم که این کتابها به دختر قشنگم برسد.

1- قور و قور و قور، قار و قار و قار- نوشته افسانه شعبان نژاد ( یک مجموعه شعر در مورد صدای حیوانات)-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 

2-دویدم و دویدم به شست پام رسیدم (از مجموعه اتل متل ترانه شعرهای کودکانه )- نوشته ناصر کشاورز - نشر افق (کتابهای فندق)

 

 

3- قصه های شیرین جنگل (ری ری راه راه- هتی هیس هیس و ...)- ترجمه مژگان شیخی- نشر افق(کتابهای فندق)

4-لاکی نوبتی بازی می کند( از مجموعه کتابهای سفید- مهارتهای زندگی) – مترجم هستی سعادت- انتشارات تهران

5-سنگ( از مجموعه یک اسم و چند تا قصه) – در این مجموعه نویسنده های نامدار و گمنام نوشته های خود را راجع به چند کلمه مثل درخت، دستکش، گاو، سنگ و ... برای انتشارات قلم فرستاده اند و آنها هم برگزیده ها را در کتابهایی با عنوان کلمه مورد نظر چاپ کرده اند ( این کتاب را به انتخاب دیانا خریدم – خیلی قشنگ و دوست داشتنی است)

6-گودال آب- ترجمه فریدون رحیمی- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان- چاپ دوم هزار و سیصد و شصت و چهار- ولی نمی دانم که الان هم چاپ می شود یا نه.

7-قصه هایی برای دو ساله ها و سه ساله ها- ترجمه فاطمه زرگری ( از این مجموعه قصه هایی برای یک ساله و چهار و پنج و شش ساله ها هم هست)  - نشر ذکر

8-مجموعه هاپو و دوستانش (بازی جدید هاپو، تولدت مبارک هاپو و ...)- ترجمه مژگان شیخی- نشر افق

9-من خوشحالم( از مجموعه احساسهای تو)- ترجمه قاسم کریمی- انتشارات قدیانی واحد کتابهای بنفشه

10-مجموعه کتابهای مرجع دایرء المعارف کوچک من ( درباره دنیای شب- درباره دلفین ها و وال ها – درباره بدن من و ...)- ترجمه رویا خوئی- کتابهای مهتاب واحد کودک و نوجوان محراب قلم

11-مجموعه تو هم می توانی( اسباب بازی هایم را جمع می کنم، خودم به دستشویی می روم و ... ) – ترجمه حسین فتاحی- انتشارات قدیانی واحد کتابهای بنفشه - البته این کتابها در سال 1379 چاپ شده است و من نمی دانم که اکنون در بازار هست یا نه ولی اگر باشد و کودکتان هلو کیتی را دوست داشته باشد خیلی عالی است.

12-کتی خودش به توالت می رود ( از مجموعه سلام کتی)- ترجمه ناصر جلالیان- انتشارات قدیانی واحد کتابهای بنفشه

13-جم جمک برگ خزون (متل های کودکانه آن چنان که به یاد مانده)- نوشته ثمینه باغچه بان- موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ نشر نظر- من و دیانا خیلی دوستش داریم

14-ماما پاگنده به پنج دقیقه آرامش احتیاج دارد ( از مجموعه خانواده پاگنده ها)- ترجمه مصطفی رحمان دوست-  موسسه نشر پنجره

15-خورشید خانم کجایی- نوشته افسانه شعبان نژاد-انتشارات سروش- این کتاب هم در سال 1376 چاپ و در سال 1383 خریداری شده است و من از وضعیت چاپ اکنونش خبر ندارم

تا بعد ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

الهه
25 فروردین 91 22:34
وااای زینب منم گودال آب رو داشتم! خیلی هم دوسش میداشتم
کاش منم کتاب هامو نگه داشته بودم. یه کتاب بود احمد پسر بچه ای که شخصیت اصلی قصه بود یه خواهر کوچیک تر داشت.
مرسی از کتاب ها
عاالی هستند مثل همیشه


خواهش می کنم عزیزم
زهرا از نی نی وبلاگ213
20 شهریور 91 17:43
زینب جان اسباب بازی یا کتاب یا سی دی آموزشی 3 تا شش ماه اگه اطلاع داری بهم معرفی کنی ممنون میشم
میلاد
20 شهریور 93 14:11
سلام اگه درباره ی محتوای کتاب ها مثل ساده بودن، روان بودن، تصاویر هر کتاب و...و کیفیت هر کدام از این شاخصه ها یک توضیح مختصر بگذارید خیلی بهتره.ممنون
زینب
پاسخ
سعی می کنم دفعه بعد اینکار رو بکنم....متشکرم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد