دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره

زنگ تجربه

از کاردستی تا قصه ... راه خلاقیت

1392/6/13 20:55
نویسنده : زینب
3,747 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها کودک من روی زمین راه نمی رود بلکه در آسمان خلاقیت اوج می گیرد و پرواز می کند و من از هر چه به دستم بیاید کمک می گیرم تا این اوج را بیشتر و بیشتر کنم. با هم سوار ماشین خیالی اش می شویم و او رانندگی می کند ( ماشین حتما پیکان است و دکمه دار!!!!) و به شهربازی می رویم و بلیط می خریم و سوار همه وسایل بازی می شویم و بعد خسته دوباره ماشین سوار می شویم و برمیگردیم خانه..

زنگ کاردستی یک تکه مقوا جلوی دیانا می گذارم و چسب و ماژیکها و کاغذهای رنگی و هر تکه کاغذی که از مجله ای و روزنامه ای دربیاوریم و دخترک ما قیچی می کند و می چسباند و می کشد .


 بعد قصه ای سر هم می کنیم و انگشتهایمان می شوند دو تا آدم که در فضای این قصه نقش بازی می کنند. از رودخانه می گذرند و به شهر بازی می رسند و سوار وسایل می شوند و بعد به آپارتمانهایشان بر می گردند .

گاهی  این هم دخترکم را راضی نمی کند ... مقوا را زمین می گذارد و خودش نقش اول قصه می شود و روی وسایل می نشیند و بازی می کند و در رودخانه شنا می کند و... ( عکسی ندارم!!!)

و باز این انگشتهای نازنین سوار بر قطار بر روی ریل با سرعت هر چه تمام تر می روند به نا کجا آباد قصه ها...


گاهی قصه ای ساده می گویم و دیانا ماژیک به دست قسمتهای مختلف آن را می کشد که آن هم حکایتی است دیدنی. ( باز هم عکس ندارم!!!)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مریم
16 شهریور 92 18:19
چه ایده جالبی ممنون که ایده های نابتون رو با ما به اشتراک می گذارید


مرسی عزیزم موفق باشید
الهه مامان یسنا
19 شهریور 92 11:45
چه عالی یه کاری برای امروز پیدا کردم بالاخره مرسی


موفق باشی عزیزم
مامانی(برای دخترم زهرا)
28 اردیبهشت 93 23:37
من اوایل وقتی زهرا ی سالش بود با نقاشی کشیدن(خودم)براش قصه گفتم توجه چندانی نکرد از اینکه با ادا و تغییر صدا واسش قصه بگم براش جالبتره میتونین از دیانا بخواین برای شخصیت های مختلف صداهای مناسب در بیاره(اگه دوس داشتین )البته تو شهر کوچیک ما بچه ها نه چرخ و فلک میفهمن ونه بلیط و نه قطار قصه های بجه های ما پراز خروس و مرغ و جوجه و....
زینب
پاسخ
چه شهر خوبی ... کجاست؟ مطمئن باش بچه ای که در دنیای مدرن امروز به دنیا اومده به زودی همه اینها و خیلی چیزهای بیشتر رو میفهمه و یاد می گیره و میبینه ولی طبیعت رو کمتر میشه به بچه ها نشون داد و این فرصت خوبیه برای شما که دخترتون به طبیعت نزدیک باشه
مامانی(برای دخترم زهرا)
29 اردیبهشت 93 22:20
آره حق با شماست
زینب
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد