دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

هر چه که خار آید روزی به کار آید

1391/10/24 18:10
نویسنده : زینب
5,169 بازدید
اشتراک گذاری

استفاده از وسایل بازیافتی همیشه دغدغه من بوده و هست. گاهی حتی تفکیک زباله هم برای من سوال می شود در حالیکه به نظرم می رسد از آن شیء می شود استفاده های بیشتری کرد.

حالا در زمانی که دخترک من به تولد سه سالگی اش نزدیک می شود، در اتاقش ما یک کمد داریم پر از کاغذهای یک رو سفید و مقواها و انواع جعبه های دارو و دستمال کاغذی و خرما و ... حتی جلد کتابهای پاره و خراب و کاغذ کادوهای مستعمل و فویل آلومینیوم و نی و سی دی های غیر قابل استفاده.

با استفاده از یک کلاسور یا زونکن و یک دسته ورق های چرک نویس یک رو سفید می توان یک دفتر نقاشی درست کرد. حالا هر ورقی که به دستم می رسد از نسخه دارو گرفته تا تبلیغات پشت سفید که این روزها همه جا به وفور یافت می شود، با کمک پانچ در این دفتر جای می دهم و دخترکم می تواند هر چقدر که دوست دارد نقاشی بکشد.

با چند تا نقاشی ساده روی قوطی های کنسرو برای عزیز دلم جامدادی رومیزی درست کردم و به این ترتیب ماژیکها و مداد شمعی ها و مدادها را مرتب و دسته بندی می کند.

برای دخترکم خمیر بازی درست کرده بودم ( دستورش را در پستهای خیلی قبل داده ام ولی الان خلاصه می گویم : دو پیمانه آرد- یک پیمانه آب و یک پیمانه نمک به همراه رنگ و کمی روغن مایع) ، خمیرها بعد از دو هفته در یخچال ماندن خشک شده بود و به درد بازی نمی خورد. کمی روغن به آنها زدیم و با دخترم دست به کار ساختن مهره و گردنبند شدیم و با انواع دکمه ها روی آنها را طرح زدیم و بعد روی رادیاتور خشکشان کردیم و با گواش رنگ کردیم ( دیانا نقش فعالی در رنگ کردن و ساختن داشت) و از درون سوراخش نخ کاموا رد کردیم و شد گردنبند. یکی به گردن پرنسسمان و دیگری در گردن من، خوشحال و خندان. و حالا دیانا هر جا که میرود برای دوستانش هدیه دست ساز خودش را می برد و چه از این بهتر؟!!

برای جمع و جور کردن اسباب بازیهای ریز و درشت بدون جا و مکان و همچنین اسباب بازیهای دست ساز می توان از انواع جعبه های کفش، شکلات و دارو استفاده کرد و بعد چند عدد برچسب خوشگل هم به کودکتان بدهید تا آنها را حسابی قشنگ کند. حتی برای ساختن قلک های کوچک هم می توان از همین جعبه های محترم !!! استفاده کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

ویدا
24 دی 91 3:33
هدیۀ دست ساز واقعا" ایدۀ فوق العاده اییه!
مريم
25 دی 91 10:56
همه كارها خيلي جالب بود .آفرين به شما مامان با حوصله راستي من شما را لينك كردم تا تجربياتتون را بخوانم فكر نمي كنم وقت استفاده از آنها را داشته باشم . لذت مي برم از خواندنشون .باز هم تحسينتون مي كنم
نیره
29 دی 91 8:16
خلاقیت در عین سادگی تحسین برانگیزه. لذت بردم.....
الهه
30 دی 91 9:54
مثل همیشه فوق العاده ... آلا که جای خود داره منم باید ازت یاد بگیرم. من اصلآ حوصله نمی کنم این کاغذ ها رو نگه دارم. احساس کمبود جای شدید می کنم!! حالت خفگی


راست میگی این حالت خفگی رو در مورد پلاستیک ها حس می کنم خیلی بده ولی وقتی که فکر می کنم از اینها تا آخرین حد ممکن بشه یه استفاده ای کرد و بعد دور ریختنی بشن احساس بهتری دارم. موفق و موید باشی با آلای عزیز
الهه
30 دی 91 10:35
زینب برای تعدیل کننده توالت فرنگی که اون روز صحبتش شد، باور نمی کنی هر دو سه روز یه بار یادشم! با خودم گفتم الان زینب میگه یه حرفی زد و فراموش کرد. هنوز که نگرفتی؟! من نرسیدم برم تجریش بگیرم. یه بار هم رفتم بازار اما به چشمم نخورد اصلآ! حالا ایشالا تو این هفته میرم تجریش. اونجا جای مغازه رو بلدم یه راست میرم همون جا!
فقط بهم خبر بده می خوای یا نه!

دوستم سلام خیلی وقته کم پیدایی.روژه توالت رفتن آلا موفقیت آمیز بود؟ عزیزم اصلا خودت رو به زحمت ناینداز اگه دیدی و به چشمت خورد برام بخر لطفا. بازم مرسی که به یادم بودی
مامان ثمین
23 اسفند 91 2:48
سلام مرسی ازاین همه خلاقیت عزیزم بیاین پیش ماخوشحال میشیم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد