دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 11 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره

زنگ تجربه

بازی با اشکال هندسی

1391/9/20 14:46
نویسنده : زینب
11,105 بازدید
اشتراک گذاری

بازی با اشکال هندسی و آموزش آنها به دخترم از ابتدایی ترین بازیهای ما بود. وقتی دیانا کمی بیشتر از یک سال داشت با فوم های ماکت سازی شکل های مربع و دایره و مثلث و ذوذنقه و ... را ساختم و هر کدام را به یک رنگ در آورده بودم و بعد آنها را به پازل های دو تکه تبدیل کردم و دخترکم با آنها هم رنگها را تجربه می کرد و هم شکل ها را یاد گرفت و هم نحوه کنار هم گذاردن پازل های ساده دو تکه را.


چند وقت قبل با استفاده از یک پرگار چندین دایره یک اندازه روی مقوا کشیدم و هر کدام را به دو، سه، چهار و هشت تکه تقسیم کردم و برش دادم و با دخترم هر تکه را رنگ آمیزی کردیم و بعد دخترکم سعی می کرد مجددا دایره بسازد. راستش فکر اولیه خودم هم همین بود ساختن دایره با کنار هم گذاشتن تکه ها. اما مثل همیشه خلاقیت دیانا ( که اکنون دو سال و ده ما سن دارد) دریچه های تازه ای را برایم گشود. وقتی می خواست دایره درست کند با برعکس گذاشتن جهت تکه ها شکل های جالب و متفاوتی را می ساخت. البته خودش ناراحت بود که چرا دایره نمی شوند و من خوشحال بودم که چقدر چیزهای متفاوت با آنها می شود ساخت.


این بود که سایزهای مختلف مربع و مثلث های متفاوت هم به مجموعه هندسی ما اضافه شد.


مطمئن هستم که این شکل های هندسی با جنس های پلاستیک و چوب در رنگهای بسیار جذاب تر در بازار وجود دارد اما برای من و دخترکم ساختن اسباب بازیها خود بخش جذابی است که حیفمان می آید آن را از دست بدهیم.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

پریسا
20 آذر 91 19:08
خسته نباشی زینب جون کار فوق العاده ایه.


متشکرم عزیزم
فروغ
20 آذر 91 23:56
افرین مادر با حوصله )) راستی این روش ساخت خمیر بازی کجای وبلاگته دوستم؟
الهه
21 آذر 91 16:35
خسته نباشی دوست عزیزم
مثل همیشه فوق العاده و الهام بخش بود پستت.
واسه تمرین و آموزش تقسیم هم میشه از این ها استفاده کرد


مرسی عزیزم - حتما استفاده خواهم کرد متشکرم
آسمانه
22 آذر 91 1:09
بسیار عالی بود دوست خلاقم بسیار عالی
ممنون


مرسی عزیزم
زهرا
25 آذر 91 11:13
سلام
بسیار عالی بود. منم دنبال این فوم ها هستم.از کجا پیدا میشه کرد؟


مرسی عزیزم. من از فومهای مخصوص ماکت سازی استفاده کردم که میشه از لوازم اتحریر خریداری کرد
مامان آرال
25 آذر 91 18:05
سلام بازم مثل همیشه مطالبتون عالیه وقتی میام وبلاگ شما واقعا لذت میبرم ممنون که تجربه هاتونو در اختیار ما قرار میدین حتما منم با پسرم این بازی رو انجام میدم بازم ممنون در ضمن دخترتونم خیلی زرنگه که تونسته اینا رو یاد بگیره .


مرسی عزیزم لطف داری
مامان سارا...(دردونه جون)
4 دی 91 20:07
خیلی خوب بود زینب جان واقعا از این پستت لذت بردم ما هم تعدادی از اشکال پلاستیکی داشتیم و بدین صورت باهاش بازی می کردیم اما این که خودمون این اشکال را با همکاری بچه درست کنیم خیلی ایده خوبی بود حتما انجامش میدم.ممنون


موفق باشی عزیزم
امید
13 دی 91 13:49
سلام خوبی عزیز؟وب جالبی داری؟
مامان نسترن
14 خرداد 92 10:49
مامان جون شما بی نظیری. ازت ممنونم که این همه ایده خوب وزیبا بهم دادی تا با پسر کوچولوم بازی کنم


موفق باشی عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد