دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

زبان مثبت - قسمت دوم

1390/9/6 23:53
نویسنده : زینب
2,322 بازدید
اشتراک گذاری

5-مهمترین چیز رابطه شما با فرزندتان است

ما در کلاسهایمان یک تابلو بزرگ بر روی دیوار نصب کرده ایم با این عنوان " اول رابطه". این تابلو به ما یادآوری می کند که نوع رابطه ما با فرزندانمان بسیار مهم است.

اول عشق- داستان

باربارا مادر دو بچه دبستانی است که از دوره نوزادی شروع به آموزش آنها از طریق کارتهای آموزشی کرده است. او شرح میدهد که : وقتی بچه بزرگترم – تیم - به دنیا آمد من و یکی از دوستانم که تقریبا همزمان بچه دار شده بودیم شروع به مطالعه و تحقیق درباره آموزش به نوزادان کردیم و بعد کلی کارت آموزشی ریاضی، کلمه و زبان خارجی و ... ساختیم و به طور منظم با بچه ها کار می کردیم. پسر دوستم در سه سالگی شر وع به خواندن کرد در حالیکه پسر من بیشتر به ماشین و کامیون علاقه نشان میداد. خیلی نا امید شده بودم و با خودم فکر می کردم که مشکل کجاست. همسرم از من پرسید " تو دقیقا دوست داری که پسرمان چه چیزهایی یاد بگیرد؟" و من بعد از یک زمانی طولانی فکر کردن به این نتیجه رسیدم که می خواهم پسرم عاشق یاد گرفتن باشد و ما ساعات خوشی را با هم بگذرانیم.

زمانی که من هدفم را تشخیص دادم احساس آرامش کردم. همچنان کارتهای آموزشی می ساختم و با پسرم کار می کردم ولی هدف من بازی با کودکم بود. وقتی پسرم پنج ساله شد شروع به خواندن از روی کتاب کرد.

حالا می خواهم به والدین بگویم که بچه ها را دوست داشته باشید. زمانی که آنها احساس کنند که شما دوستشان دارید، آنها تشنه یادگیری می شوند و چیزی نمی تواند آنها را متوقف کند. بدون هیچ قید و شرطی عاشق آنها باشید همانطور که هستند. اگر چنین باشد همه چیز به صورت طبیعی اتفاق می افتد.

4-ارتباط دوستانه

تمام بچه ها از اینکه مورد قبول والدینشان باشند و تشویق شوند و بدون هیچ قید و شرطی دوست داشته شوند، بسیار احساس کامیابی و رضایت می کنند.

قبل از شروع هر نوع آموزشی باید عشق خود را نسبت به آنها نشان دهید.می توانید از سه روش برای بیان احساساتتان استفاده کنید :

روش گفتاری- از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و به او بگویید  که چقدر دوستش دارید و یا او را تایید و تشویق کنید.

روش چشمی- با لبخند و تماس های چشمی عشق خود را به او نشان دهید.

روش لمسی- او را نوازش کنید و در آغوش بگیرید و بدنش را ماساژ دهید.

یک فاکتور مهم برای داشتن یک مکالمه دوستانه، پنهان نکردن مشکلات و ایرادها است. به خاطر داشته باشید که وقتی کار اشتباهی می کنید عذر خواهی کنید. این حتی در مورد نوزادان و بچه های کوچک هم صادق است. شاید فکر می کنید که آنها متوجه نیستند ولی آنها به خوبی می فهمند.

معذرت خواهی تنها بیان کلمات نیست بلکه حتی می تواند پیامهایی باشد که از طریق فکر و انرژی شما فرستاده می شود. معذرت خواهی فضای رابطه شما و کودکتان را تمیز و شفاف می کند و ایجاد یک رابطه دوستانه دائمی را ممکن می سازد. و حتی زمانی که کودکتان بزرگ شد به او کمک می کند تا صبورتر باشد و اطرافیانش را راحت تر ببخشد.

3-بین کلمات و افکارتان هماهنگی ایجاد کنید

میدانید که نیمکره راست مغز امواج را دریافت می کند. بنابراین وقتی که شما به فرزند خود حرفی می زنید در حالیکه به چیز دیگری فکر می کنید شما دو نوع فرکانس متفاوت برای کودک می فرستید و او را گیج می کنید.

زمانی که افکار و احساستان با کلماتی که برای بیان آنها استفاده می کنید هماهنگ باشد شما یک نوع فرکانس برای کودک می فرستید. این صداقت شما به کودک کمک می کند تا به دریافتهای درونی اش اعتماد کند. متاسفانه اگر از همان ابتدا این رابطه با دروغ، پنهان کاری و عدم صداقت منقوش شود، کودک سر در گم می شود و حتی ممکن است دریچه های دریافت نیمکره راست مغز خود را ببندد.

وقتی که بچه در محیط صادقانه و با عشق بزرگ می شود، دریافتهای درونی درستی دارد و این دریافتها معلم فردای او خواهد بود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

نوشین
7 آذر 90 1:04
سلام زینب جون مطالبت خیلی مفیدنو جالب
ممنون


خوشحالم که استفاده می کنید عزیزم
مامان مهدخت.
7 بهمن 92 20:46
سلام دوست عزیز از وبلاگ خوبت استفاده کردم . با تشکر و آفرین بر شما مادر خوب خوشحال می شم به ما هم سر بزنید با اجازه لینکت می کنم
زینب
پاسخ
متشکرم .... موفق باشی دوستم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد