دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

زبان مثبت - قسمت اول

1390/9/6 23:52
نویسنده : زینب
2,819 بازدید
اشتراک گذاری

زمانی که شما یاد می گیرید چگونه در موقعیت آلفا باقی بمانید ( یعنی به همان حالتی که کودکان احساس می کنند و می اندیشند) بهتر است که یاد بگیرید که چگونه به زبان نیمکره راست یا همان زبان مثبت سخن بگویید.

دانستن زبان نیمکره راست بسیار مهم است چون آنگاه میتوانید با کودکتان به زبان خود او صحبت کنید. وقتی که شما با زبان مثبت با او سخن می گویید در حقیقت از دید کودک به مسائل نگاه می کنید و وقتی کودک احساس کند که درک می شود، بسیار خود را توانمند می بیند.

ده مرحله زبان عشق- از آخر به اول

برای اینکه بتوانید به زبان مثبت سخن بگویید ده مرحله را باید بدانید. اگر هر یک از این مراحل را با خود و فرزندتان تمرین کنید خواهید دید که چقدر احساسات شادتر و شفاف تری خواهید داشت.

10- استفاده از تصاویر

نیمکره راست مغز به تصویرساز مشهور است و با خلق تصاویر بهتر کار می کند. شما می توانید این کار را به صورت تمثیلی یا واقعی انجام دهید. در حالت واقعی میتوانید با کشیدن تصاویر مفهوم صحبتهای خود را توضیح دهید و در حالت تمثیلی می توانید با خلق یک تصویر ذهنی که به مفهوم سخنان شما بسیار نزدیک است، حرفتان را توضیح دهید. مثلا به جای اینکه بگویید " ساکت باشید" بهتر است بگویید" بچه ها بیایید مثل یک موش ساکت باشیم"

  9- مثبت باشید

ذهن بشر قادر به ساخت تصاویر منفی نیست. برای همین اگر شما به کودکتان بگویید " در خیابان راه نرو" ذهن او تصویری از پیاده روی در خیابان می سازد و در عمل از همین تصویر ذهنی تبعیت می کند. و همین طور اگر به او بگویید " راه رفتن در پیاده رو مطمئن تر است" در ذهن او تصویر راه رفتن در پیاده رو شکل می گیرد و شما رفتار مطلوب را میتوانید از او انتظار داشته باشید.

8- آواز بخوانید

نیمکره راست مغز به موسیقی خیلی خوب پاسخ میدهد. در مراکز پیش دبستانی و دبستان از ترانه ها و صدای زنگها برای یادآوری کردن قوانین و برنامه های مدرسه به بچه ها، استفاده می کنند.

مثلا وقتی که مادری با صدای مهربان در مورد خوردن سبزی و میوه آواز میخواند. بچه ها با اشتیاق و بدون هیچ فشاری میوه و سبزی خود را میخورند. وقتی که مطالب به همراه موسیقی آموزش داده شوند، یادگیری بسیار آسان تر می شود.

7- هیجان را اضافه کنید

تصویر سازی موتور بازیهای نیمکره راست مغز است. این وسیله همچنین ابزار آموزشی بچه ها است.

برای مثال دانش آموزان بزرگتر برای حل یک صفحه مساله ریاضی می توانند آرام پشت میز بنشینند و از نیمکره چپ خود کمک بگیرند در حالیکه دانش آموزان نیمکره راستی! به چیزهای دیگری نیاز دارند... .

( میتوانید در قالب بازی و یا به کمک عروسکهای مورد علاقه بچه ها و یا با سخن گفتن از زبان وسیله ها او را به انجام کار مورد نظر تشویق کنید)

6-خنده دار باشید

تحقیقات نشان میدهد که قسمت جلوی نیمکره راست مغز نقش اساسی را در فهم مطالب طنز گونه ایفا می کند. وقتی که به بچه ها آموزش میدهید از داستانهای خنده دار و لطیفه های بچه گانه کمک بگیرید.

"اطلاعات با ماشین خنده مستقیما به حافظه بلند مدت میرود"

 در پست بعدی ادامه مطلب ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان یسنا
3 آذر 90 17:01
سلام من امروز با وبلاگ شما آشنا شدم و خیلی لذت بردم از امروز شدم مشتری دایم وبلاگتون. خسته نباشین


متشکرم خوشحال میشوم که باز هم با هم ارتباط داشته باشیم
مامان ملی
20 دی 90 14:31
بیشتر چرخیدم .خیلی عالیه وبلاگت . به عبارتی حال کردم . ممنون


خوشحالم مرسی
مهناز محمدی
15 مرداد 92 17:09
سلام .فقط می تونم بگم خیلی خوشحالم پیداتون کردم.سطر به سطر مطالبتون احسنت داره.دختر من 15 ماهشه فلش کارتهای خواندن نگاه نمی کنه اما من فلش میزنم نظرتون چیه؟




دوست عزیز متشکرم از این همه لطف... وقتی کودک به چیزی علاقه نداره به نظر من بهتره دنبال چیزهای دیگری بود که مورد علاقه او باشه ...


دوست گلم متشکرم خیلی لطف داری عزیزم ... ببخشید فعلا نمیتونم باهاتون تماس بگیرم عزیزم اگه دوست داشتی میتونیم با ای میل با هم در تماس باشیم ...nature80baby@yahoo.com
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد