دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره

زنگ تجربه

مغز جادویی کودک شما

1390/5/28 17:55
نویسنده : زینب
2,117 بازدید
اشتراک گذاری

مغز جادویی کودک شما

 یک سوال مهم: آیا ما مجبوریم برای آموزش کودکانمان در مورد رشد مغز آنها بدانیم؟

جواب: بله.

دانستن در مورد رشد مغز کودک به ما کمک می کند تا بتوانیم نیازهای خاص مغز او در هر دوره و روش های ارضا آنها را دریابیم.

شش مبحث کلیدی در این مورد وجود دارد که هر کدام می تواند چگونگی ارتباط ما و بچه ها را از ابتدایی ترین دقایق زندگی آنها تحت تاثیر قرار دهد.

یک- همین حالا شروع کن

برای آموزش نیکره راست مغز هر زمانی می تواند نقطه شروع باشد نه زود است و نه دیر. مغز نوزاد از همان ابتدای تولد به سرعت در حال رشد است. حتی می توان آموزش را از دوران حاملگی شروع کرد آن زمان که کودک در رحم مادر است. وقتی از ماریا مونتسوری – معلم ایتالیایی- سوال شد که " چه وقتی باید آموزش را شروع کرد؟" او جواب داد " نه ماه قبل از تولد"

 تحقیقات علمی جدید بر حرف او صحه میگذارد و تاکید می کند که والدین می توانند آموزش کودکان خود را از دوره جنینی شروع کنند. دکتر توماس ورنی – نویسنده کتاب رازهای زندگی قبل از تولد کودک- می نویسد: جنین می تواند ببیند بشنود تجربه کند بچشد و حتی یاد بگیرد.

دکتر نایلز لورسن موافق این قضیه است. او در کتاب خود به نام تولد با عشق تاکید می کند که: جنین چندین ماه قبل از تولدش میتواند بشنود و به صداها پاسخ بدهد و بین روشنایی و تاریکی تفاوت قائل شود. لرزه ها و صداها می توانند از پوسته رحم مادر و مایع آمونیتیک که جنین در آن است بگذرد و به او برسد. بعد از شش ماهگی نه تنها جنین می تواند حس کند بلکه میتواند به عوامل بیرونی به شکل قابل ملاحظه ای پاسخ دهد.

تحقیقات نشان می دهد که جنین به شدت تحت تاثیر افکار و احساسهای مادر در طول حاملگی است. در حقیقت تمام حوزه های رشد تحت تاثیر هر تجربه احساسی از ابتدایی ترین لحظات زندگی است.

توضیحات: این مطلب ترجمه اینجانب از کتاب RIGHT BRAIN EDUCATION  نویسنده : خانم PAMELA SUE HICKEIN  است. میتوانید این کتاب را در سایت آمازون جستجو کنید

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان عسل و آریا
3 شهریور 90 17:09
سلام گلمممممممممم.عزیزم واقعا میگم یکی از بهترین وبلاگ ها را داری.همه ی مطالبتون را خوندم.من هنوز بچه ای ندارم ولی میخوام حتما از این روش های شما استفاده کنم.مطمئنم دیانا جان آینده خیلی موفق میشه و همه ی این ها بخاطر زحمت های الانه شماست.اگه اجازه بدید وبلاگتون را در دو سایت عسل و آریام لینک کنم.بوس


سلام عزیزم خیلی خیلی خوشحالم که اینقدر مشتاقید. حتما مامان خوبی خواهی شد به امید خدا- مطالب را دنبال کنید با سپاس زینب
الهه
21 دی 90 20:50
زینب جان الان اسم کتاب رو دیدم (منظورم همین بود که اسمش چیه؟)
پاملا خودش یه متد برای آموزش مغز راست داره. توی لینکات دیدم سایتشو داری. سی دی هاش رو موسسه نابغه کوچولو میفروشه. گفتم شاید علاقه مند باشی سی دی هاش رو برای دخترت بذاری.
البته پاملا در مقایسه با شیچیدا و گلن دومن خیلی تازه کاره. اون دوتا غولن تو زمینه ی مغز راست!

مرسی عزیزم از راهنماییت ولی من توی سایت نابغه ها ندیدم
الهه
22 دی 90 12:08
tweedlewink شاید تو سایت نزدن اما همه دی وی دی هاش رو با هم میفروشن. اگه خواستی بهشون زنگ بزن
ساحل
21 اردیبهشت 91 18:12
سلام به شما دوست عزیز. من مطالب رو خوندم . سوالم این هست که اسم کتابی رو که درباره این نیمکره مغز اطلاعات کاملتری داشته باشه به من بدید لطفا. فارسی یا انگلیسی فرقی نمیکنه. و تمام مطالب و راهکارها و برنامه ها برای فعال سازی نیمکره راست مغز رو ما بی آنکه بداین انجام میدیم. البته در مادرانی که بیشتر برای بچه ها وقت میذارن بیشتر هست. مثلا صمصمیت..کنار بچه ها بودن...احساسات حرف زدن. من روش مونتسوری رو برای دخترم زیاد انجام دادم بقول خود مونتسوری نه ماه پیش از تولد . تنها اختلاف نظرم مساله اموزش زبان هست. من کارشناس ارشد مترجمی زبان و مدرس زبان به کودکان زیر 5 سالم. دو سال انگلیس درس خوندم و تحقیقات زیادی انجام دادم. به هیچ وجه درست نیست از مغز بچه ها ذهنوشن و اینکه تواناایی یادگیری زبان و چندیدن یبان رو همزمان دارند استفاده بشه اینطور. زیر 2 سال اموزش زبان اصول خاصی داره. در حالیکه کودک هنوز مسلط به زبان مادری خود نیست و انگلیسی رو هم هنوز کامل نمیتونه بفهمه و درک کنه اموزش زبان سوم بسیار اشتباه هست. شما ممکنه در حال حاضر شما به نتایج خوبی برسید نتایجی که میتونه شما رو بسیار امیدوار کنه اما در آینده به زبان اول و دوم دختر کوچولوتون بسیار ضربه بزنه. این رو من از روی تجربه زیادی که در این باره دارم بهتون میگم و امیدوارم از من نرنجید عزیزم. دختر من 4 سالشه برنامه های اموزشش رو بطور خلاصه در وبلاگ گذاشتم. الان کامل انگلیسی حرف میزنه اما تا 8 سالگی زبان دوم رو شروع نخواهم کرد. به نظرم پرورش مغر میتونه از راه های بسیار زیاد دیگری که عنوان کردید انجام بشه. که البته بطور روزمره این کارها در حال انجام شدن هست. ممنون . موفق باشید.
مریم
8 مهر 92 14:16
زینب جان سلام
ازمعرفی کتاب وضیت آخر خیلی ممنونم ،من این کتاب روخریدم ودارم میخونم،خیلی مطالب مفیدی برام داشته،امیدوارم ازاین کتابهای خوب بازم معرفی کنی،راستی وبلاگت هم خیلی عالیه


لطف داری عزیزم موفق باشی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد