دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

مروری بر توانایی های نیمکره راست مغز

1390/7/14 19:39
نویسنده : زینب
2,339 بازدید
اشتراک گذاری

اگر شما حافظه تصویری قوی داشته باشید، آنوقت قادر خواهید بود پس از یکبار دیدن چیزی آن را با جزئیات تمام شرح دهید.

اگر شما هوش شنوایی* داشته باشید، میتوانید هر آلت موسیقی را با توجه به حافظه موسیقی خود کوک کنید.

اگر شما توانایی شهود داشته باشید، آنوقت می توانید افکار و احساسات دیگران بخوانید و درک کنید.

اگر شما تند خوانی یاد داشته باشید، میتوانید با ورق زدن یک کتاب مطالب آن را در حافظه تان ذخیره کنید.

اگر شما بتوانید محاسبات ریاضی را با سرعت کامیپوتر انجام دهید، آنوقت میتوانید ارقام یک فاکتور را در کمتر از یک ثانیه جمع بزنید.

اگر شما قابلیت فهم چند زبان را داشته باشید، میتوانید چندین زبان مختلف را بشنوید و درک کنید و صحبت کنید.

اگر شما خلاقیت داشته باشید، آنوقت میتوانید در کارگاه ذهنتان خلق کنید و بسازید و تجربه های ملموسی داشته باشید.

اگر شما تجسم پیشرفته داشته باشید، آنوقت در حالیکه در اتاق خود نشسته اید میتوانید ساعتی را به سیر و سیاحت در جنگل های دوردست بگذرانید و یا از بلندترین قله ها بالا بروید و یا در سواحل زیبای اقیانوس ها به استراحت بپردازید.

* در متن اصلی از اصطلاح perfect pitchاستفاده کرده است. در فرهنگ لغت longman   معنی این اصطلاح یعنی توانایی تشخیص صدای هر نوت تنها از طریق شنیدن. و چون اصطلاح مشخصی برای آن نیافتم آن را "هوش شنوایی" معنی کردم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان رادین
14 مهر 90 20:01
ممنون از سایت خوبتون. لینک شدید.


مرسی عزیزم
nayere
16 مهر 90 3:27
سلام
کاش رهکارشم مینوشتید.
مثلا برای قوی شدن حافظه تصویری چی کار کنیم؟


عزیزم یک سری تمرین هست که در اولین فرصت میذارم راستی اگر توی کلاس ها اطلاعات جدید و یا سایت مفید معرفی کردند لطفا به من هم خبر بده مرسی که سر میزنی
nayere
16 مهر 90 18:44
خواهش می کنم, من واقعا با علاقه مطالب وبلاگتونو دنبال می کنم.

به ما هم توی این کلاسا یه سری بازی می گن برای تقویت حافظه تصویری یا مثلا تند خوانی و...




سلام دوست من مرسی که باز هم میای. فکر می کنم خوبه با هم تبادل نظر کنیم شاید بهتر باشه شما هم برای فرزند دلبندتان یک وبلاگ درست کنید و از تمریناتی که باهاش انجام میدین بنویسید اینطوری می تونیم با هم ارتباط راحت تری داشته باشیم
نگين
20 مهر 90 9:07
سلام
خوشحالم كه با شما و وب قشنگتون آشنا شدم . بخاطر حضور و اظهار نظر قشنگتون هم ازتون تشكر ميكنم. اميدوارم كه هميشه سالم و تندرست باشيد . مواظب خودتونو عزيز كوچولومون باشين

مرسی عزیزم من هم خوشحالم
شادی
17 دی 91 1:20
سلام زینب عزیزم
به طور اتفاقی با وبت آشنا شدم من مادر یه دختر 18 ماهه هستم خیلی دوست دارم بتونم از تمام توانایی های دخترم استفاده کنم اما متاسفانه راهکار درستی نمی تونم پیدا کنم یه کم بی حوصله و عجول هستم متاسفانه توانایی مالی درستی برای خرید فلش کارت و حتی سی دی ندارم همسرم هم با من همراه نیست چون معتقده که کار بیهوده ای دارم انجام می دم و گذشت زمان همه چیز رو به کودکم یاد می ده!!!!!!!!
الان با دخترم حدود یک هفته است که ریاضی 63 روزه رو دارم کار می کنم نقاط رو دانلود کردم و روش کار رو از یه وبی برداشتم فلش کارت ها رو از سایتهایی داتلود کردم هر چند زیاد نیستن اما سعی می کنم به دخترم نشون بدم براش کتاب خریدم و می خونم هر چند زیاد علاقمند نیست و بعد از دو صفحه خوندن از من می گیره و می ره پی بازیش و این دل سردم می کنه نمی دونم از کجا یه شروع درستی داشته باشم حس بدی دارم فکر می کنم اگه زودتر شروع کرده بودم الان وضعیت بهتری داشتم دلم می خواد بتونم از این ماههای باقی مونده به نحوه احسن استفاده کنم متاسفانه بودجه کلاس زبان رفتن رو هم ندارم تا بتونم به دخترم زبان یاد بدم گاهی اوقات احساس درموندگی می کنم از کجا شروع کنم ؟ چه بازییهایی انجام بدم تا دخترم با من همراه بشه ؟


سلام دوست عزیز
تو مادر خیلی خوبی هستی که اینقدر به فکر دخترت هستی. عزیزم خیلی کارها هست که میتونی انجام بدی و از همه مهمتر اینکه فقط با دخترت بازی کنی و در غالب بازی چیزهایی رو بهش یاد بدی. سعی کن سخت نگیری و ازش سوال نکنی. مهم بازیه. از وسایل داخل خونه میتونی استفاده کنی و یا خودتون چیزهایی رو بسازی. و کتابهایی رو براش بخونی که براش جذاب باشه ولی کتاب خوندن رو تعطیل نکنین
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد