دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

زنگ تجربه

ژنتیک یا آموزش

1390/7/3 17:42
نویسنده : زینب
2,296 بازدید
اشتراک گذاری

در هر دوره آموزشی این سوال مهم مطرح می شود که کدام یک مهم تر است؟ طبیعت کودک ( یا همان ژنتیک، خصوصیاتی که بچه با آنها متولد می شود) یا آموزش و پرورش(محیط، فرهنگ و نحوه آموزشی که کودک با آن رشد می کند). کدام یک در پیشرفت کودک نقش اساسی دارد؟

ما بر روی آموزش و پرورش کودک تمرکز می کنیم زیرا چیزی است که ما می توانیم در آن تغییری ایجاد کنیم.

چگونه مغز در جامعه نیمکره چپی ها رشد می کند؟

 نوزادان با استفاده از نیمکره راست مغز خود شروع به یادگیری در محیط زندگیشان می کنند. چیزی که بیشتر مردم نمی دانند. هر چند که آنها هم از همین مغز برای برقراری ارتباط با محیط زندگیشان استفاده می کنند. وقتی که نوزاد با استفاده از نیمکره راست مغز شروع به برقراری ارتباط با اطرافیانش می کند، اطلاعات از طریق فکر و احساس به والدینش منتقل می شود. والدین چپ مغز که بیشتر مواقع از طریق صحبت کردن ارتباط برقرار می کنند نمی توانند این داده های ظریف درونی را دریافت کنند.

آنها بیشتر منتظر اولین کلمات کودک می مانند. بنابراین بچه ها برای نجات از این وضعیت شروع به یادگیری از طریق نیمکره چپ می کنند.

وقتی که پل ارتباطی بین نیمکره راست و چپ مغز ایجاد می شود کودک صحبت می کند و از این طریق نیازها و احساسهایش را با والدینش در میان می گذارد.

در این شرایط اگر نیمکره راست مورد توجه قرار نگیرد به تدریج حسهای درونی و یادگیری از آن طریق به فراموشی سپرده می شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان مانلي
6 مهر 90 9:12
در اين خانه هم شما را خواهم خواند.پيروز باشيد و بوسه براي دياناي دوست داشتني.
ملی مامانه میکاییل
23 آذر 90 7:22
سلام
ببخشید که من اینقدر سوال دارم
چگونه می توان به حس های نیمکره راست توجه کرد ؟


خواهش می کنم خوشحال میشم اگه کمک بکنم اگه پست جدید رو خونده باشی میتونی با کارهای گفته شده به حسهای نی نی نازت پر و بال بدی و بعد که بزرگتر شد تمرینات دیگه هم هست حالا من هم سعی می کنم توی یک پست به تجربه های خودم هم اشاره کنم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد