دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 1 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

زنگ تجربه

کتاب فارسی اول دبستان

1391/3/8 7:22
نویسنده : زینب
4,897 بازدید
اشتراک گذاری

مدتی بود که بر روی هدفمند کردن آموزش خواندن زبان فارسی فکر می کردم تا اینکه چیزی بهتر از کتاب فارسی کلاس اول پیدا نکردم. از همان ابتدای کار آموزش دیانا انواع اسلایدهای فارسی با تصاویر و بدون تصویر و به شکل های مختلف تهیه کرده و به دیانا نشان می دادم و دیانا همه آنها را خیلی دوست داشت. سری آخر اسلایدها بدون تصویر بود و هر کدام را که دیانا نمی شناخت و یا دلش می خواست تصویرش را ببیند در اینترنت سرچ می کردم و همانجا تصویرش را به او نشان میدادم و کودک من خیلی از اینکار خوشش می آمد.

اما حالا کتاب فارسی اول را شروع کرده ام و از روی کلماتش کارت می سازم و با هم مثل همیشه بازی می کنم و شعرهای کتاب را میخوانم و می خوانم تا هر دو از بر شویم . از روی تصاویر کتاب قصه می سازیم و در این میان  مسایل اجتماعی را هم به دخترم آموزش میدهم. دیانا این را هم یک بازی می داند ، فارسی بازی یا کلمه بازی می نامدش.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

الهه
10 خرداد 91 13:25
تو فوق العاده ای زینب! چقدر فکرامون به هم نزدیکه. سه شب پیش تو یه سایتی از زبون مادری که فکر کنم 6-7 تا بچه داشت ( چون همش می گفت پسر بزرگم، دختر وسطی، پسر یکی مونده به آخر :دی ) مطلبی در مورد آموزش خواندن به بچه هاش خوندم. توش گفته بود که از 2.5 سالگی آموزش رو به آخرین پسرش شروع کرده و برای این کار کتاب های آسون برای سن pre-k رو انتخاب می کرده و کلماتش رو در می آورده و روی فلش کارت می نوشته و به روش دومن براش فلش می زده. وقتی کلمات رو یاد میگرفته باهم شروع می کردند کتاب رو می خوندند.
روش خوبی به نظرم اومد. تصمیم گرفتم وقتی آلا 2 سالش تموم شد یه همچین کتاب هایی براش درست کنم. چون متاسفانه به قول تو برای بچه های فارسی زبان ابتدایی ترین کتاب ها همون فارسی اول دبستانه!
اما ایده کتاب درست کردن خوبه. اگه امکانش رو داری با عکسای دیانا براش درست کن و کلمات رو بزرگ براش بنویس تا راحت تر باشه.

دوست گلم الهه عزیز بازم راهنماییم کردی درست کردن کتاب!!! من تو این فکر نبودم ولی تو فکر قصه ساختن هستم که امیدوارم بتونم حرفهامو سر جمع کنم و توی یک پست بگم ولی این فکر خوبیه . کتاب فارسی هم خیلی خوبه بازم هرسی عزیزم
ماماني
11 خرداد 91 0:47
سلام زينب جون به نظر من يك كتاب ديگه غير اول دبستان انتخاب كني بهتره چون معلم سال اول دختر گلت شما نيستي و روش تدريس فرق مي كن و ممكنه دوگانگي ايجاد بشه چون مثلا وقتي من از روي يك تصوير به دخترم قصه مي گم و پدرش قصه را با اندكي تغيير تعريف مي كنه دخترم مي گه غلطه اينجوري نيست و به شك مي افته كه كي درست ميگه آخه دخترم 2سال و 2ماه داره.و ديگه اينكه بهتره شعرهاي غير كتاب درسي حفظ بشه چون وقتي بره كلاس اول و ببينه همه چيز تكراريه ديگه به درس گوش نمي ده و ممكنه براي سال هاي بعدش بد بشه البته اين نظر منه، و فكر مي كنه بهتره كلا كتابهاي غير درسي باهاشون كاربشه يعني آموزش بديم از كتابي غير دقيقا كتاب درسي.آخه ما بزرگترا هم در طول تحصيل اگر مطلبي تكراري بود بازيگوش مي شديم چه برسه به بچه هامون.وديگه اينكه به نظر من اگه كلاس اول ببينه همه چيز بلده ولي در سال هاي بعد مطالب مشكل بشه فكر مي كنه خودش مشكل بهم زده ولي اگر از ابتدا سختي رو ببينه مي فهمه بايد تلاش كنه تا نتيجه بده.كلا نظر من اينه ممكنه اشتباه باشه.

از راهنماییتون متشکرم عزیزم
مامان فاطمه
25 تیر 92 8:39
سلام گلم دوست دارم بدونم فارسی خوندنتون به کجا رسید؟ کتاب کلاس اولو ادامه دادید؟ اگه جوابمو تو وبلاگم بزاریممنون میشم میخوا م به عنوان تجربه از حرفت استفاده کنم و لا غیر ممنون دوست خوبم از اینه همه چیزو خودت تهیه میکنی و اولین فکرت خریدن نیست خوشم میاد عزیزم
lمهدیه
17 مهر 92 10:45
اره منم اومدم پیشنهاد بدم که دیدم دوستمون همین مطلب رو نوشتن اگه بخواهی کلاس اول را به دختر خوشگل وبا هوشت یاد بدی دیگه سر کلاس نمی شینه از اونجایی که مملکت ما هم اون قدر پیشرفته نیست که با اینگونه کودکان درست برخورد کنند متاسفانه بچه ها کاملا زده میشن البته این نظر من هست که البته کارشناس هم نیستم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد