دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 1 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

زنگ تجربه

مقدمه... از کجا شروع شد

1390/5/28 17:56
نویسنده : زینب
8,274 بازدید
اشتراک گذاری

وقتی که دیانا شش ماهش بود کتابی خواندم که نقطه شروع راهی بود که اکنون در آنم. "چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟" در این کتاب از تجریبات مادرانی نوشته بود که توانسته بودند به کودکانشان خواندن بیاموزند. بعضی از آنها اسم اشیا را بر روی کاغذ می نوشتند و به روی هر شی می چسباندند و یکی از آنها مثلا به جای نشان دادن عکس گربه به کودک خود کلمه"گربه" را روی یک کارت می نوشت و با هیجان به کودکش نزدیک می شد و کارت را به او نشان میداد و صدای گربه در می آورد. این موارد برایم بسیار جالب بود.

کودکی که تصویر اشیا و حیوانات را می بیند و درک می کند پس کلمه ها را هم بدون یاد داشتن حروف به عنوان یک تصویر می تواند بفهمد.

از آن روز به بعد من عکس یک گربه را به همراه کلمه آن که بر روی کاغذ پرینت گرفته بودم به دیواری چسباندم و هر وقت به دیانا می گفتم "گربه کجاست؟" او سرش را به طرف عکس روی دیوار می چرخاند. بعد از مدتی عکس گربه را کندم و فقط کلمه گربه باقی ماند و دیانا آن را به عنوان یک گربه میشناخت. بعد از مدتی عکس و کلمه "ماهی" را بر دیوار مقابل زدم و باز هم دیانا آنها را می شناخت و من هر کدام را نام می بردم او به همان سمت نگاه می کرد. راستش قصد داشتم همینطور تعداد کارتها را افزایش دهم که روزی در مجله شهرزاد مطلبی در مورد موسسه نابغه های کوچک آسمانی در قم خواندم. این موسسه به کودکان زیر شش سال بر اساس روش پرفسور شیچیدا آموزش ریاضی و خواندن می دهد و این نقطه عطفی بود در ابتدای راه آموزش.

برای پیگیری آن هیچ منبعی بهتر از اینترنت نداشتم. ساعتها پای کامپیوتر بودم و دنبال می گشتم. مطالب و سایتهای جالبی یافتم که حتما در اختیارتان خواهم گذاشت و از آن به بعد بر این اساس کار کردم. البته در این راه پیچ و تابهای زیادی خوردم اما کل آنچه که برایتان خواهم گفت آموزش نیکره راست مغز است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان آرمان
2 شهریور 90 14:20
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون.شما را لینک کردم.


مرسی عزیزم خوشحالم که خوندی و مطالب را دنبال می کنی لینکتون کردم
nayere
17 شهریور 90 1:38
سلام میخواستم بدونم دختر شما چند سالشه و الان چند وقته با روش شیچیدا باهاش کار می کنید؟
مامان سيده مريم
21 دی 90 10:44
واقعا ازتون ممنونم خيلي عاليه من از همين الان ميخوام شروع كنم برم براي دخترم كتاب بخرم ميخواستم بدونم كتاب خاصي براي اين سن هست يا نه ؟از خدا ميخواهم كه هميشه موفق باشيد


متشکرم عزیزم اگه به کتاب فروشی ها سر بزنید برای سن نی نی گلتون حتما کتاب مناسب پیدا می کنید
مامان زینب
17 خرداد 91 17:44
حسابی معتادم کردی به وبلاگت خواهر جان
الان یک ساعته خیر سرم میخوام بلند شم هی میگم واستا یه صفحه دیگشم ببینم چی داره واستا اون یکی صفحه رو هم ببینم الان دیگه چشمام قرمز شدااا


هورااااااااااا خوشحالم
مریم
15 اسفند 91 14:28
مرسی به خاطر اطلاعات و تجربه های گرانبهات.
مامان کیان
14 اردیبهشت 93 11:18
خیلی کار عالی میکنید.انشاالله موفق باشید منتظر پستای مفیدتون هستیم
زینب
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد