دیانادیانا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 1 روز سن داره
دنا، سوفیا و ماندانادنا، سوفیا و ماندانا، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

زنگ تجربه

تهیه رنگ انگشتی در خانه

1393/3/5 15:05
نویسنده : زینب
44,736 بازدید
اشتراک گذاری

نقاشی کردن یک سرگرمی بسیار مفرحه و خوشایند برای بچه ها است و در عین حال یکی از راه های فعال نگه داشتن نیمکره راست مغز است.

در میان ابزارهای نقاشی رنگ انگشتی از محبوبیت خاصی در بین بچه ها و حتی بزرگترها برخوردار است. خصوصا اگر به آنها اجازه دهیم که هر طور میخواهند از آن استفاده کنند. ( میتوانید برای جلوگیری از کثیفی های احتمالی از روفرشی و لباس مخصوص برای بچه  استفاده کنید و یا به آنها اجازه دهید تا بر روی دیوارهای حمام نقاشی کنند- خیلی سخت نگیرید)

در اینجا دستور تهیه یک نمونه از رنگ انگشتی را برایتان شرح میدهم. پس از تهیه تا یک هفته میتوانید در یخچال نگه دارید پس بهتر است از پیمانه کوچک استفاده کنید تا مقدار کمتری درست کنید.

مواد لازم برای تهیه رنگ انگشتی

نشاسته ذرت 2 پیمانه(واحد من پیمانه یک سوم پیمانه های استاندارد بود)- آب سرد 5/2 پیمانه- نمک 2 قاشق چایخوری- آب جوش 2 پیمانه- رنگ های خوراکی

روش تهیه

آرد و نمک و آب سرد را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید و سپس آب جوش را به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا کمی حالت خمیری شود سپس در ظرفهای جداگانه بریزید و رنگها را اضافه کنید .

یک روش ساده تر برای تهیه رنگ انگشتی استفاده از آب لبو و سبزی یا جوشانده حنا و روناس و محلول رنگهای خوراکی در آب است که بچه های می توانند کارهای متفاوتی را انجام دهند و حتی روی پارچه نقاشی کنند.

پسندها (6)

نظرات (13)

مامان آرین
3 آذر 90 12:23
بچه ها بیاین ساندویچ
مامان یسنا
25 بهمن 90 19:16
ممنونم عزیزم!!! یه مدتی بود وبلاگتون رو گم کرده بودم حالا دوباره پیدا شد
این دفغه لینک میکنم که گمش نکنم


سیما
4 تیر 91 14:07
عالی بود ... دستت درد نکنه .... برم برای نیلوفرم درست کنم .. بچه ام حال کنه ....
خمیر چی؟ طرز تهیه خمیر چه جوریه؟ خمیری که نیلوفر بتونه هر از گاهی مزش رو هم بچه !!هههههههه


خواهش می کنم دستور خمیر رو دوستم تو وبش داره تو لینکها هست وبلاگ جدید آلا
منیره
28 شهریور 91 21:02
سلام
برام خیلی جالب بود فقط می خواستم بدونم اگه بخوایی نقاشی رو نگه بداریمش مورچه ها نمی خورنش؟



برای نگه داشتن مناسب نیست عزیزم
مامان روانشناس
1 مرداد 92 23:01
دوست عزیز با اجازتون این صفحه رو با اسم و آدرس وبتون کپی میکنم وبم
مامان امیر صدرا-مونا
30 شهریور 92 13:47
سلام عزیزم .ممنون از این این مطلب جالب میشه طرز تهیه این چند رنگ را هم بگی . راستی رنگهای خوراکی آماده هم در بازار هست ؟


عزیزم سلام. دستور تهیه رنگ خوراکی رو گفتم. اون پیاله ها هم آب لبو و سبزی هستند. بله رنگ انگشتی ها ی توی بازار میگن خوراکی است
مامانی
9 خرداد 93 15:30
الهی من قربون این دیانا کوچولو بشم عزیزم با اون دستای رنگیش ممنون که تجربه های خوبت رو در اختیارمون میذاریدوست با حوصله
زینب
پاسخ
خیلی ماهی زهره جونم
مریم
9 خرداد 93 19:30
عالی بود. ممنون دوست عزیز
زینب
پاسخ
مامان محمدحسین
9 خرداد 93 22:59
چه روز زیبایی به وبتون باز سر زدم..البته من شما رو خیلی وقته لینک کردم... میدونین چرا میگم زیبا آخه روز شمار 4 سال و 4 ماه و 4 روز رو نشون میده....
زینب
پاسخ
ایام بهار بر شما بهاری تر دوستم
مامانی(برای دخترم زهرا)
10 خرداد 93 10:41
سلام عزیزم مرسی از مطالب خیلی عالیت دیانا رو از طرف من ببوس
زینب
پاسخ
شهرزاد مامان آریابد
10 خرداد 93 22:23
زینب جان با توجه به اینکه آریابد 22 ماهشه به نظرت اینجور بازی ها برای سنش مناسبه و میشه انجامش داد؟
زینب
پاسخ
حتما...این بازیها رو من از وقتی دیانا یک سال داشت باهاش می کردم ..
سمیه
11 خرداد 93 8:29
زینب جان مثل همیشه عالی بود . من مفتخرم که دوست نازنین و خلاقی مثل شما دارم . بدرود
زینب
پاسخ
شاد باشید و برقرار در پناه خدا
شهرزاد مامان آریابد
11 خرداد 93 19:54
زینب جان منظورت از پیمانه استاندارد همان پیمانه ی برنجه؟ببخشید من دقیقا متوجه نشدم .
زینب
پاسخ
من از پیمانه های شیرینی پزی استفاده کردم... فکر کنم از پیمانه پلوپز بزرگتره کمی ولی این مهم نیست تو میتونی همون پیمانه پلوپز رو مد نظر قرار بدی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زنگ تجربه می باشد